abnocto skrev 2010-01-07 12:44:14 följande:
Majsan70: alldeles rätt men de har ändå rätt till pengarna så skulle jag som förälder ta dem gör jag fel. Även om jag tycker att det är för mig det är dyrare att ha en tonåring på heltid. Vet inte själv hur jag ska göra när min tjej fyller 18 om några månader, för hon vet nog inte om detta. Får väl ta en dialog......
De har inte rätt till pengarna om inte vi som föräldrar anser det! De har rätt till att vi som föräldrar skall sörja för att de får allt de behöver däremot. Sitt studiebidrag har de rätt till. Går det genom FK är det en helt annan femma.
Underhållet är pengar som jag som boendeförälder får för uppehållet till mina barn. FKs regel är helt befängd. För om man skall gå på deras linje så skall ju boendeföräldern oxå ge sin "del " av underhållet.
Barn kostar massor av pengar oavsett om de uppnått tonåren eller inte, så jag är oerhört glad att vi inte går via FK. Men hade vi gjort det hade jag tagit motsvarande summa i hyra faktiskt eftersom kostnaderna för boendeföräldern är de samma.