• mrseklund

Vintervantar

Kära föräldrar!

Är det någon som vet var jag kan köpa ett par varma vintervantar/tumhandskar som har dragkedja längre ner mot tummen? Jag får inte i tummarna på min 2½ åring och det är så frustrerande. Han kan inte greppa någonting och han blir frustrerad.

Men mest irriterande är nog att det är dyra Didriksson vantar vi köpt till honom och de är skit. Får inte i tummen och de klarar inte kylan! Min son blir iskall efter en timme ute.

Tips någon?

• Svar på tråden Vintervantar
  • Mathe

Mina barn hade zipizi-vantar förra året och klämmer gärna i händerna i dessa även i år, men jag tycker de är för små... De finns på pippi-lotta, nu har jag förstått att det är lite riskabelt att handa där nu (iaf om man läser på FL) men googla på zipizi så kanske du hittar nåt annat ställe som säljer de.
    http://www.pippilotta.se/default.aspx?main=/zipiziden-ultimata-handsken-p-1008-c-188.aspx

Såg även att Hestra har ett par med dragkedja. http://www.outnet.se/hestra/baby-zip-primaloft-mitt.php

• mrseklund

Tack! Zipizi såg perfekta ut...det var något sånt jag tänkt mig. Varför är det riskabelt att handla på pippilotta?
    Hur gamla är dina barn och vilken storlek har de? Vilken storlek tror du jag behöver?

• Tuffen

Sonen har Ketch-vantar med dragkedja. Jättebra och inte alls dyra!

• mrseklund
    Tuffen skrev 2010-01-05 16:13:16 följande:
    Sonen har Ketch-vantar med dragkedja. Jättebra och inte alls dyra!
    Var hittar jag dem?
  • Mathe
    mrseklund skrev 2010-01-05 16:09:35 följande:
    Tack! Zipizi såg perfekta ut...det var något sånt jag tänkt mig. Varför är det riskabelt att handla på pippilotta? Hur gamla är dina barn och vilken storlek har de? Vilken storlek tror du jag behöver?
    De blir 4 i mars och det är stl 2 på vantarna. Jag tyckte de var lagom förra året, så de kanske blir bra med stl 2. Tjejerna kan som sagt fortfarande ha vantarna, men jag tycker det är lite svårt att få upp dragkedjan.

Det finns rätt mycket trådar om pippilotta, här är en: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m49119797-1.html
  • Lantani

Vi har köpt vantar på stadium som finns med dragkedja, det är super på min 1-åring och vet att det finns storlekar upp till 3 år iaf. 99 kr kostar de.

• OktoberVanten

Jag får ta tillbaka mitt tips. Lite sent eftersom våren verkar anlända men ändå. Vantarna var superbra MEN...dragkedjan gick sönder efter ett kort tag. När jag skulle lämna tillbaka vantarna var kassörskans första kommentar när hon såg vantarna: Är det dragkedjan?

Tydligen hade de haft problem med den och det var absolut inga problem att lämna tillbaka vantarna och få pengarna tillbaka eftersom de kände till strulet med dragkedjan. Men i övrigt var de bra! Inför nästa säsong skulle tillverkarna göra dessa vantar utan dragkedja.

OktoberVanten
Svar på tråden Vintervantar