• Carrohaga

2009 års bebisar i Lerum växer vidare...

Nu är jag här också :)

Kan man hjälpa en bebis att lära sig krypa? Isak har absolut inget tålamod när det gäller detta utan tar ett krypsteg sen sätter han sig och blir tvärsur.

Det gnager på allas tålamod här hemma.

• Carrohaga

Ja det är väl typ två veckor sen han lärde sig att sätta sig upp, men en vecka sedan han gör det utan att han tänker på det på samma sätt. Han flyttar händerna men det är benen som inte hänger med, han tar ett krypsteg med benen sen sätter han sig upp igen eller slänger sig framåt.

Vi har en pulka till Isak och han tycker det är jätte roligt, ler med hela ansiktet när vi är ute och åker, muttrar när vi stannar :)

• Carrohaga

Har också funderat på hur man skall göra med braskaminen, får nog börja tänka ut något med den snart.

Idag tog isak fem kryp på alla fyra :) Han kan också dra sig till stående men inte så stadig så han står kvar helt själv utan åker ner på golvet rätt fort igen.

• Carrohaga

Yes äntligen har Isak tagit det stora steget och börjat krypa, har utforskat halva vardagsrummet idag :) Äntligen en liten pojke som är mer nöjd nu när han kan ta sig framåt :)

• Carrohaga

Shit vad det går undan, nu är Isak överallt, riktigt snabb liten krabat nu :)

• Carrohaga

Isak har slutat äta min egna mat utan nu är det bara burkmat som gäller och nu äter han som en häst, äter massor. Men han är väl mer hungrig nu också när han börjat krypa. Bara några dagar efter att han började krypa började han dra sig upp till stående, han har ju gjort det länge när man håller honom i händerna men nu gör han det mot andra saker så det gäller vara beredd så han inte drattar omkull (det är lite ostadigt ibland när sakernna inte vill stå stadigt).

Titti: Vad ger du för plockmat? Isak är ju inte så grym på att äta själv då jag inte har låtit honom prova det än, det går bra med små brödbitar och smörgåsrån men sen vet jag inte mer vad jag skall prova. Han får ju bara småbitar för annars kör han ju in hela smörgåsrånet i munnen (lite åpen så han glömmer bita av det)

Här är det i allafall juvligt nu när man slipper det frustrerande gnället för han inte kan ta sig framåt och han är överlycklig när han äntligen kan hämta sin boll själv när han har kastat den. Kattluckan är också väldigt rolig att slå på dock tycker vi att det är lite för väl kallt för hans händer när det är -15 grader ute :)

Ha det så kul alla i kväll och hoppas jag kan följa med en annan gång när jag inte är dubbelbokad.

• Carrohaga

Eller ja i morgon kväll då menar jag självklart ;) Nog dags för sängen nu....

• Carrohaga

Jag är så rädd att Isak skall sätta i halsen bara, han sitter ju inte still en sekund när han äter utan hoppar upp och ner och huvudet for efter katterna som älskar att vara vid bordet när han äter :) Han sätter ganska lätt i halsen i vanliga fall eller ja han har nog väldigt känsliga kräkreflexer.

Sen är jag säkert extra livrädd för att han skall sätta i halsen då hans kusin gjorde det när hon var liten, en äpple bit och det har satt sina spår ;)

• Carrohaga

Ett tag sedan man skrev här nu.

Här är allt bra, Isak har börjat gå längs med möbler och är helt totalt orädd, dock så innebär det också lite blåmärken och andra röda märken när man slår sig lite här och där då man glömmer att hålla i sig och försöker klättra upp på saker och ting typ bordetm m.m.

Nu är det också slut på härliga sovmorgonar till 8 utan nu vaknar vid typ halv sju, sju istället och full fart med en gång.

Jag tycker verkligen det är helt underbart nu när det börjar hända lite saker :)

• Carrohaga

Någon som har lust att träffas någon dag nästa vecka??

Svar på tråden 2009 års bebisar i Lerum växer vidare...