• Fröken Inga

Hur har ni möblerat förvara era barns leksaker?

Hittills har vi bara haft ett par lådor på golvet där vi samlar ihop grejerna men nu är tjuejen 1,5 år och det känns som att vi behöver dela upp det lite och placera i en hylla eller så.

Hur har ni möblerat förvara era barns leksaker?

Ottilia, född 29 april -08
  • Svar på tråden Hur har ni möblerat förvara era barns leksaker?
  • Fenomen a

Jag har renst bort massor så det finns spis med eksaker bord o stolar bilar och dockor. dockorna har en vagn de ligger i eller på en myskudde, bilarna står på golve i ett hörn och instrument tar vi ned nr vi spelar

• Champagne

Barnen har varsin dagbädd från IKEA med 3 lådor under sängen. Där ryms i stort sett alla leksaker plus lite sängkläder Perfekt!

• tessan87

Min dotter har ett lekrum. Där är det en madrass på golvet som alla gosedjur ligger i. Sen har hon hylla där böcker, nappar och bitringar ligger. Sen har hon nätlåda från ikea med små saker i. även ett prinsess tält där hon lägger in saker.

• pojkens

vi har en låda under spjälsängen med gosedjuren, sen har vi ett skåp i vardagsrummet där de andra leskaerna står för han leker oftast där under dagtid. Vi ahr bara två rum och inte massvis med plats så jag tror mest vi kommer försöka hålla enre antalet leksaker. Redan nu är det ju så att han inte leker med allting utan det är vissa saker som är roliga, andra rivs bara ut ur skåpet. Vi kommer nog rensa ut saker kontinuerligt om han får mer så att inte allting finns framme, det blir bara stökigt. 

• Erica X

Korgar, bokhylla, lekbackar, byrå, garderob - dottern är lite mer än 2½ och har sina leksaker i alla rum utom sitt sovrum, kök och toa - vi bor i en liten 4:a

• Fröken Inga
    Erica X skrev 2010-01-05 16:47:32 följande:
    Korgar, bokhylla, lekbackar, byrå, garderob - dottern är lite mer än 2½ och har sina leksaker i alla rum utom sitt sovrum, kök och toa - vi bor i en liten 4:a
    Låter ungefär som hos oss för tillfället. Haha! Fast utan byrå och bokhylla
  • Kina79

Jag har förvaringen Trofast från IKEA till mina tjejer. Älskar dessa

• Bling

Jag har försökt placera ut sakerna lite där vi oftast uppehåller oss i vårt 2-planshus... Så i köket har han sin spis + barnbord och stolar. Där kan han också sitta och rita. Sedan har han några egna hyllor i vår bokhylla i vardagsrummet där han har sina flesta leksaker. Sedan har han ett litet, litet eget sovrum på övervåningen där vi har böcker och gosedjur.

När vi bodde i vår trea hade vi mycket mindre plats. Då hade han en hylla bredvid spjälsängen i vårt sovrum till gosedjur och böcker + en egen förvaringsbänk i vardagsrummet med leksaker. Det gick också bra!

• spuff

Min 1,5-åring har dels några lådor under sin säng och en liten hylla med böcker bredvid, samt alla gosedjur och så i sängen. I vardagsrummet har hon en hörna med ett litet bord (en låg bänk är det typ) och en stol där hon kan rita, lägga pussel osv. Under det bordet har hon också lådor med klossar och diverse jox. I köket har hon ett mini-sopset bredvid vårt stora.

Jag tycker lådor is the shit. Toppen att lära barnet plocka i och ur. Se bara till att ställ dem under nåt eller i en liten hylla, så ser det städat ut. Jag köpte snygga lådor också.

Just det, vi bor i en tvåa. Och alla leksaker ligger såklart överallt då och då.

• Fröken Inga
    Kul att läsa alla varianter av barnrum!  Jag får massa ideér.

mammamoo skrev 2010-01-05 21:06:27 följande:
    kolla in på www.styleroom.se där kan man hitta mycke inspiration å se på fina barnrum
    Bra länk! tack!
  • Shasti

Vi har en "lekhörna! i vardagsrummet, där har hon en egen bokhylla med böcker, videoband, leksaker, sen en liten hylla till och korg med grejer, sen står leksaksspis, vagnar, lektunnel, bobbycar, barnbord o stolar där också. Och dessutom har hon de två nedersta hyllorna i våra bokhyllor som sina, annars river hon sönder böckerna som står där...

Svar på tråden Hur har ni möblerat förvara era barns leksaker?