• Mausiii

Gravid med bidrottninggelé

Hej!

Jag läste precis en liten insändare i en gammal Amelia-tidning (nr 4, 2004, sid 32), som kanske kan vara intressant... Jag själv har ingen erfarenhet och vet inte om det funkar, men här är i alla fall insändaren. Förhoppningsvis kanske det kan hjälpa några som försöker få barn.

"Jag och min sambo försökte få barn i nästan ett år när jag fick tips av en vän att köpa bidrottninggelé-kapslar på hälsokosten. Vips, så var jag gravid! Samma sak hämde med en väninna till mig och två väninnor till henne. Så om det inte finns något medicinskt fel är det absolut värt att prova"

• Svar på tråden Gravid med bidrottninggelé
  • Amathea

Här är en som provade... fick bara ännu mer krångel med min kropp då... mensen blev jätteoregelbunden och det blev helkonstigt.

• anette79

apiforse... är det den som du menar??

det har vart en massa trådar tidigare som handlat om apiforce. Jag har köpt hem det men vågar inte använda det. Endel säger att det är jättebra och vissa säger att det blev bara värre av det.
    Eftersom jag köpte det så gick jag ju på det ibörjan. men nu har jag ändrat inställning till det. Jag vill inte använda det... sen så tror jag att de kvinnor som ätit det hade blivit gravida iaf.

Men för den som vill så är det ju värt att prova.. själv vågar jag inte längre...

• Mausiii

Jag har ingen aning om vad produkten heter faktiskt. Jag bara läste det och tänkte att om det är bra, så kanske det kan hjälpa någon...

Amathea
    synd att du fick krångel...

• 9Kärleken6

Min erfarenhet är att de som har regelbunden cykel kan få krångel av Apiforce eller Royal Jelly MEN de, vi, som har oregelbunden och långa cyklar kan få hjälp att korta ned dem och därmed ha samma chans som "normala" Jag äter dem själv och har blivit hjälpt. Jag tror inte det är någon fara att prova, det är ju trotts allt "bara" naturmedicin. Hade jag "normal" cyklar skulle jag inte riskera något men har man krångel, så rekomenderar helt klart jag att prova.

Jag vet själv minst 2 här på fl som blivit gravida sedan de provat. Hur vida de hade lyckats ändå får vi dock aldrig veta...

Kram å lycka till alla!

• 9Kärleken6

Min erfarenhet är att de som har regelbunden cykel kan få krångel av Apiforce eller Royal Jelly MEN de, vi, som har oregelbunden och långa cyklar kan få hjälp att korta ned dem och därmed ha samma chans som "normala" Jag äter dem själv och har blivit hjälpt. Jag tror inte det är någon fara att prova, det är ju trotts allt "bara" naturmedicin. Hade jag "normal" cyklar skulle jag inte riskera något men har man krångel, så rekomenderar helt klart jag att prova.

Jag vet själv minst 2 här på fl som blivit gravida sedan de provat. Hur vida de hade lyckats ändå får vi dock aldrig veta...

Kram å lycka till alla!

• anette79

9kärleken6- Om jag nu mot förmodan provar dem iaf (ojojoj vad jag velar om de där apiforce)... Vad tror du om att kombinera dem med pergotime???
    Jag är lite skrajj och avvaktande..

• Amathea

anette79:

jag hade ingen regelbunden cykel, och började med pergotime.. jag frågade min gyn om just apiforce och hon tyckte absolut inte att jag skulle blanda preparat, för även om det "bara är naturläkemedel" så är det ett preparat ändå.
    Min gyn tyckte dessutom att naturläkemedel är ett bra tillskott men inte i samband med andra behandlingar.

• anette79

Amathea:

tack för rådet. Då ska jag inte kominera dessa preparat.

• 9Kärleken6

Hmm tåls att tänka på. Själv har jag kombinerat Pergo och Royal Jelly, nu vet jag ju inte resultatet än med det kan ju vara bra att veta till nästa omgång, hoppas inte.

Menade inte så "bara" naturläkemedel. Detta har ju hjälpt mig att korta cykel, vilket bara det är en seger.

Men tack för ditt svar Amathea.

Lycka till alla!!!

• Isis

Har testat Apiforce för några år sedan. Mig hjälpte det inte, men vem vet... Kanske någon annan?

Svar på tråden Gravid med bidrottninggelé