• ohmydarling

I vecka 14 - hur kände ni er? Orolig.

Jag är i vecka 14 (13+3) men tycker inte att jag känner mig särskilt gravid längre.

I vecka 9 var vi på tidigt ultraljud och fick se den lilla med sitt pickande hjärta, och jag har haft både rejält illamående, molvärk i magen och jätteömma bröst fram till ungefär vecka 12.

Efter det var det som att det mesta slappte. Jag är inte så trött längre heller. Har lite problem med ischias, men det är också i stort sett allt. Magen är lite svullen, men inte mycket.

Hur kände ni er i vecka 14? Vad är normalt? Borjar bli lite nojig. Fem veckor kvar till ultraljudet känns länge.

Tacksam för alla erfarenheter!

• Svar på tråden I vecka 14 - hur kände ni er? Orolig.
  • marresnarre

Jag är samma. Är i vecka 13+5. Var på UL v 12+5 och då var bebisen frisk och fin. Men alla symptom försvann i vecka 11 så nu känner jag mig som vanligt. Har haft ballongmage men nu är den typ platt igen. Bebismagen har inte kommit. Mår inte illa längre och brösten känns som vanligt som innan jag var gravid.

Är inte ett dugg trött heller. Och jag var hungrig som en varg till vecka 11. Var tvungen att äta varannan timme. Gick upp 4 kilo. Nu är jag precis som innan. (Vilket iofs nog är tur med tanke på hur tjock jag skulle blivit med den mängden mat

Inatt drömde jag helt galna drömmar däremot

Skittrista veckor tycker jag och vill att magen ska komma....

• marresnarre

Såg att du är 29 och bor i Stockholm förresten. Jag är 32 och bor också i Stockholm. BF 8 juli så vi är nästan samma dag .

• Spexig

Har precis gått in i v14 idag med tvåan (bf 7/7). Har inte mått lika illa den här gången (med ettan var jag konstant illamående till v15, plus sporadiskt i en månad till) och nu är det nästan nästan borta, kommer bara ibland med vissa lukter, framför allt fet mat.

Mina bröst har börjat ömma lite mer den senaste veckan, men jag kan fortfarande sova på mage (vilket jag inte kunde m ettan fr v8). Inte växer de speciellt mycket heller. Förra gången gick jag från B- till C-kupa på några veckor och den rätt snabbt upp till E, men nu har jag bara gått från A till en lite större A.

Tröttheten kom och gick relativt tidigt i båda mina graviditeter.

Ballongmagen är som väl är borta (den var stooor den här gången...), men det har kommit en liten liten kula. Jaja, jag ser den och folk som känner mig (är väldigt smal just nu pga en sjukdom i somras), men jag vete tusan om nån annan skulle märka den, framför allt när jag har kläder på.
    Blev aldrig speciellt stor med ettan, hoppas på en liten behändig mage den här gången oxå, det var rätt skönt att kunna röra på sig hela graviditeten (cyklade faktiskt med värkar...). Och ju färre kilon desto lättare att gå ner dem igen känns det som.

Huvudvärken är tillbaka, dock. Hade rätt mycket sånt i börja av andra trimestern förra gången oxå, är visst rätt vanligt, men inte kul för det.

Oroar mig bra mycket mer den här gången, ska kännas skönt nästnästa måndag när vi ska få lyssna på hjärtat. Varför inte be din bm om att få komma in på ett extra besök bara för att lyssn på hjärtat? Det gjorde jag och det var inga problem.

Fast vi har ju precis gått in i andra trimester och "ska" börja må bra, så det är äl kanske inte så konstigt att gravidsymptomen avtar.

• bumbi 84

hejsan är i vecka 13+0 mår illa dygnet runt och spyr. växt värk och det drar iligamenten och foglossningen har redan börjat komma och även ischiasen. och magen har börjat växa. har även sett den lill* på vul. och hört hjlj. senast i morse

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • Jesster

Googla på spökperioden eller läskiga fasen Nästan alla har det så.
    Kroppen har vant sig vid hormonerna och plötsligt känner man sig precis som vanligt och väldigt ogravid.

Den som söker han finner - www.google.se
  • kosmosblomman

Här är en till som är i vecka 13+3..och jag känner likadant; symtomen försvann bara så där..läskigt..Men det är väl en sån där s.k spökvecka då antar jag...

Såg den lilla busen på ultraljud förra veckan och då fanns inget avvikande (skööööönt)....Så nu ska jag försöka att njuta...

• Susi85

hej tjejer! jag är nu i vecka 19 och känner mig jätte gravid, mage, sparkar osv. MEN runt vecka 13-15 så kände jag mig inte speciellt gravid ett tag, illamåendet avtog, man kände inga sparkar än osv... det är helt normalt! de flesta känner av detta och det går över jag lovar er! men det är en lite tråkig period, men som sagt håll ut! era bebisar mår toppen ska ni se! lycka till!

• Lingling11

Välkommen till "spökveckorna".
    När jag va vid v.14 kände jag ingenting, kände inte av nåt i flera veckor förutom lite yrsel som kom emellanåt. Men sen så började det komma smärta i bäckenet, ömmande bröstvårtor, mer yrsel, hunger, ja en massa symptom.
    Så va glad så länge du få må bra, för snart kommer du märka hur gravid du är :)

• emmiz01

Jag känner inget längre, ingen mage heller riktigt..
    Är i v.13+6
    Har aldrig varit på ul så jag har aldrig sett det lilla, ingen bekräftelse.
    Surt att vänta!

• grynet80

Vet precis hur ni känner det!! De veckorna fram till RUL är jättejobbiga men som någon tidigare skrev det är spökveckorna.

Jag är nu i v.33 och allt har gått bra, men jag var jätteorolig i några veckor. Håller tummarna för er och hoppas att allt går bra (och det kommer det att göra) .

Svar på tråden I vecka 14 - hur kände ni er? Orolig.