Har precis gått in i v14 idag med tvåan (bf 7/7). Har inte mått lika illa den här gången (med ettan var jag konstant illamående till v15, plus sporadiskt i en månad till) och nu är det nästan nästan borta, kommer bara ibland med vissa lukter, framför allt fet mat.
Mina bröst har börjat ömma lite mer den senaste veckan, men jag kan fortfarande sova på mage (vilket jag inte kunde m ettan fr v8). Inte växer de speciellt mycket heller. Förra gången gick jag från B- till C-kupa på några veckor och den rätt snabbt upp till E, men nu har jag bara gått från A till en lite större A.
Tröttheten kom och gick relativt tidigt i båda mina graviditeter.
Ballongmagen är som väl är borta (den var stooor den här gången...), men det har kommit en liten liten kula. Jaja, jag ser den och folk som känner mig (är väldigt smal just nu pga en sjukdom i somras), men jag vete tusan om nån annan skulle märka den, framför allt när jag har kläder på.
Blev aldrig speciellt stor med ettan, hoppas på en liten behändig mage den här gången oxå, det var rätt skönt att kunna röra på sig hela graviditeten (cyklade faktiskt med värkar...). Och ju färre kilon desto lättare att gå ner dem igen känns det som.
Huvudvärken är tillbaka, dock. Hade rätt mycket sånt i börja av andra trimestern förra gången oxå, är visst rätt vanligt, men inte kul för det.
Oroar mig bra mycket mer den här gången, ska kännas skönt nästnästa måndag när vi ska få lyssna på hjärtat. Varför inte be din bm om att få komma in på ett extra besök bara för att lyssn på hjärtat? Det gjorde jag och det var inga problem.
Fast vi har ju precis gått in i andra trimester och "ska" börja må bra, så det är äl kanske inte så konstigt att gravidsymptomen avtar.