• Flora77

Livslängd på barnvagnar, t.ex. Emmaljunga?

Vi ska ha barn i slutet av februari och tanken är att köpa en begagnad barnvagn. Troligen blir det Emmaljunga då de har ett par modeller som verkar bra och relativt lätta viktmässigt. Har t.ex. hittat en Crossway från 2005 till ett bra pris och som verkar vara i gott skick. Min fråga är hur många år man kan räkna med att en barnvagn håller? Är det värt att köpa en så pass gammal vagn eller får man räkna med att fästen osv. måste bytas inom kort? De är ju billiga men det blir ju genast dyrare om man måste skaffa en till inom något år. Kan ju också eventuellt bli fler barn i framtiden

Har ni även åsikter om begagnade Emmaljunga Cerox, Crossway, City Cross, eller något helt annat märke, får ni gärna dela med er!

Tack på förhand {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Livslängd på barnvagnar, t.ex. Emmaljunga?
  • flaxa

Tror barnvagnar överlag håller en hög kvalité i dag. Jag köpte en beg citycross 05 för 1,5 år sedan. Den rullar fortfarande perfekt

• The Black Lady

Om den sköts riktigt kan en Emmaljunga fugera upp till 10 år om inte mer....

• S0lsken

Tror att du måste åka och titta på den, känna om den känns välsmord och att de skött om den. Tror nog att den skulle kunna vara i bra skick.
    Min cerox är två år (mkt använd), det enda jag känner att jag måste göra nu är tvätta klädsel och spänna bromsvajern... annars går den hur fint som helst, men det är ju lite skillnad på en 08 och 05.

• Gurkan

Vi köpte en cerox -06. Har dock inte testat den då bebisen inte kommer förrän i vår.
    Suffletten var klart solblekt och drog mer åt brunt än svart och fjädringen behövdes skruvas åt men det var allt med. Har dragit och slitit och pillat och vänt upp och ner på vagnen. Inga leder som glappar, inga leder som gnisslar, hjulen sitter fast och det känns som om vi gjorde ett riktigt kap!

har en väninna som har en emmaljunga som hållt åtta år och fyra barn så nog har de livslängd alltid :D

• yodi

har en emmaljunga duo edge som är tillvekad år 90, när jag köpte den hade den använts av ett barn, jag har haft den till två barn och nu lånar en vännina den till sitt barn. jag ska använda den själv när ny tillskottet föds i mars.

det enda som finns att anmärka på är att tyget i sittdelen börjar bli lite slitet men det är det enda.

har även en emmaljunga 05a och den är fortfarande som ny, så tar man bara hand om dom så håller dom länge

kolla bara igenom den noga innan du köper den.

• Stargirl

Allt beror på hur de tagit hand om vagnen.  
    Vi är exemplariska med våra vagnar så dem vi sålt har varit i toppskick. Vi sålde en Bugaboo Frog 2004 till ett par som nu har sitt andra barn i den. Vagnen är 6 år gammal och har inga skavanker alls.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Livslängd på barnvagnar, t.ex. Emmaljunga?