• Svar på tråden Vi Mammor & Gravida i Landskrona
  • TheodorMiranda

shit redan dags för del 3? hehe

• Amaury
    Theodorsmamma08 skrev 2010-01-06 10:06:19 följande:
    shit redan dags för del 3? hehe
    Jaaaa, och snart är faktiskt våra bebisar här
  • TheodorMiranda
    Amaury skrev 2010-01-06 10:10:29 följande:
    Jaaaa, och snart är faktiskt våra bebisar här
    jaa, undra om vi hinner med en del 4 tills dess? =)

Jag såg heller inte Marias tråd =(
  • Amaury
    Theodorsmamma08 skrev 2010-01-06 10:11:39 följande:
    jaa, undra om vi hinner med en del 4 tills dess? =)Jag såg heller inte Marias tråd =(
    Nej det tror jag inte Hur känns det inför uppgiften med 2 små?

Ja alltså, jag såg den nu i efterhand, men såg även att hon hade glömmt några och så, jag la till alla och justerade bf och så, men folk får välja själv var dom vill skriva
  • TheodorMiranda

Jag har lagt båda i favvolistan så man kan hålla koll på vart folk skriver mest.. Jo det känns spännande men samtidigt så e jag livrädd.. Hur det ska funka med två barn.. Men det ska säkert gå bra. Förhoppningsvis får Jonas ledigt så han kan vara hemma i antigen 20 dagar eller 30 dagar så då hinner man kanske komma in i lite rutiner. HUr känns det själv att bli mamma?

• Amaury
    Theodorsmamma08 skrev 2010-01-06 10:19:24 följande:
    Jag har lagt båda i favvolistan så man kan hålla koll på vart folk skriver mest.. Jo det känns spännande men samtidigt så e jag livrädd.. Hur det ska funka med två barn.. Men det ska säkert gå bra. Förhoppningsvis får Jonas ledigt så han kan vara hemma i antigen 20 dagar eller 30 dagar så då hinner man kanske komma in i lite rutiner. HUr känns det själv att bli mamma?
    Jo det förstår jag att det kan vara lite skrämmande.

Mina tankar kan också skrämmma mig lite, kommer man orka? vill man orka? kommer man orka med att  ha ett 100  Ansvar för en annan människa... men eftersom jag aldrig fått barn innan kan jag omjöligt veta att man faktiskt kommer orka, att man faktiskt kommer gå igenom eld för det lilla barnet, men ibland vid pressade situationer kan man få sådanna dumma tankar, men givetvis kommer man orka Vill bara att tiden ska gå lite fortare så det nya livet kan börja, fantiserar ofta om ögonblicket då både jag och ronni träffar henne för första gången, blicken i hans ögon när han ser sin dotter! Mjaäääää nu bölar jag, haha!
  • TheodorMiranda
    Amaury skrev 2010-01-06 10:32:49 följande:
    Jo det förstår jag att det kan vara lite skrämmande.Mina tankar kan också skrämmma mig lite, kommer man orka? vill man orka? kommer man orka med att  ha ett 100  Ansvar för en annan människa... men eftersom jag aldrig fått barn innan kan jag omjöligt veta att man faktiskt kommer orka, att man faktiskt kommer gå igenom eld för det lilla barnet, men ibland vid pressade situationer kan man få sådanna dumma tankar, men givetvis kommer man orka Vill bara att tiden ska gå lite fortare så det nya livet kan börja, fantiserar ofta om ögonblicket då både jag och ronni träffar henne för första gången, blicken i hans ögon när han ser sin dotter! Mjaäääää nu bölar jag, haha!
    ja det e klart att man orkar men många gånger när det har varit för jobbigt så har det kännt som om man vill ge upp o bara gå o lägga sej, men sen nästa sekund så tittar han på mej med sin underbara blåa ögon o ler. Då smälter mitt hjärta o jag fattar inte varför jag kände som jag hade gjort.
    När jag fick upp Theodor på bröstet så fattade jag inte vad som hände, var det verkligen min bebis? O Jonas bara bölade.. det var så underbart =)
    Idag går jag in i v 33.. Jag hoppas att tiden kan gå lite snabbare.. vi har tvättat alla kläder nu så nu ska det bara läggas in i den nya byrån vi köpte.

Har du tänkt på om du vill ha smärtstillnig?
  • Amaury
    Theodorsmamma08 skrev 2010-01-06 10:36:33 följande:
    ja det e klart att man orkar men många gånger när det har varit för jobbigt så har det kännt som om man vill ge upp o bara gå o lägga sej, men sen nästa sekund så tittar han på mej med sin underbara blåa ögon o ler. Då smälter mitt hjärta o jag fattar inte varför jag kände som jag hade gjort. När jag fick upp Theodor på bröstet så fattade jag inte vad som hände, var det verkligen min bebis? O Jonas bara bölade.. det var så underbart =)Idag går jag in i v 33.. Jag hoppas att tiden kan gå lite snabbare.. vi har tvättat alla kläder nu så nu ska det bara läggas in i den nya byrån vi köpte.Har du tänkt på om du vill ha smärtstillnig?
    Ja men precis även om jobbiga stunder kommer så tror jag man snabbt glömmer bort eftersom kärleken är så stor!

Ja alltså, innan operationen så sa jag att jag skulle satsa på lustgas bad och kanske något annat och försöka undvika EDA, men när jag låg i sjukhusängen så skrek jag till ronni att jag fan skulle ha all smärtlindring som gick att få, värst var det under gallstensanfallen (smärtan är ju som värkar) och då höll jag på att dö, haha! Så det beror ju givetvis på situationen när man kommer in, om det är lönt eller inte, men kommer vi in i tid så tror jag att jag kommer pipa som en mus och kräva eda och allt annat
  • TheodorMiranda
    Amaury skrev 2010-01-06 10:42:19 följande:
    Ja men precis även om jobbiga stunder kommer så tror jag man snabbt glömmer bort eftersom kärleken är så stor!Ja alltså, innan operationen så sa jag att jag skulle satsa på lustgas bad och kanske något annat och försöka undvika EDA, men när jag låg i sjukhusängen så skrek jag till ronni att jag fan skulle ha all smärtlindring som gick att få, värst var det under gallstensanfallen (smärtan är ju som värkar) och då höll jag på att dö, haha! Så det beror ju givetvis på situationen när man kommer in, om det är lönt eller inte, men kommer vi in i tid så tror jag att jag kommer pipa som en mus och kräva eda och allt annat
    hehe ja jag skrev i mina pappr att jag bara ville ha lustgas men om jag skrek efter EDA så skulle jag få det..
    Lustgasen hatade jag, skit äcklig så den hade jag inte alls.. O när jag väl skrek efter EDA så fick jag den inte för då var det försent.. Hehe.. vilken osis :D
    Så om det blir en naturlig o spontan förlossning igen så kommer jag ha samma "regler" om edan..
  • Amaury
    Theodorsmamma08 skrev 2010-01-06 10:51:52 följande:
    hehe ja jag skrev i mina pappr att jag bara ville ha lustgas men om jag skrek efter EDA så skulle jag få det.. Lustgasen hatade jag, skit äcklig så den hade jag inte alls.. O när jag väl skrek efter EDA så fick jag den inte för då var det försent.. Hehe.. vilken osis :DSå om det blir en naturlig o spontan förlossning igen så kommer jag ha samma "regler" om edan..
    Hehe ja så har jag också tänkt skriva, att jag gärna vill prova utan eda, men säger jag att jag vill ha eda så ska dom lyssna på mig... Det är sjukt hur snabbt man glömmer smärta...
Svar på tråden Vi Mammor & Gravida i Landskrona