• Anonym (Rädd.­.)
    Äldre 10 Oct 14:45
    5150 visningar
    13 svar
    13
    5150

    Misstänker att mitt ex. mitt barns pappa har börjat knarka igen...

    ... vet inte vad jag ska göra..
    Vi har Delad vårdnad 50% var,, men under sommaren som gått har jag märkt att han lämnar vår dotter till sin syster och mamma allt mer,,
    Han har dessutom gått ner minst 20 kilo i vikt på bara ett par veckor,, vilket jag Vet att han gjorde när han gick på droger förut..
    Vad ska jag göra??
    'Jag vill inte att min 3 åring ska få växa upp med en knarkande far,, men jag vet inte hur jag ska göra för att få reda på om han gör det,,
    Förra gången han knarkade var när jag väntade vår dotter,, då tog han Amfetamin, Kokain, Hasch mm.. mest amfetamin,, vilket han var uppe dygnet runt på och tappade en massa vikt på..

    Vem ska jag ringa?? kan jag anmäla anonymt att jag misstänker att han knarkar?? måste jag ha bevis??

    Hjälp mig och min dotter!!!!

  • Svar på tråden Misstänker att mitt ex. mitt barns pappa har börjat knarka igen...
  • CB72
    Äldre 10 Oct 14:53
    #0

    Kontakat soc,,eller familjerådgivningen...

  • leomum
    Äldre 10 Oct 21:31
    #0
    +1

    Du ska absolut kontakta soc, det är din skyldighet som mamma. Förstår om det känns läskigt men tror inte du har sådana misstankar utan att det stämmer, du har ju levt med honom och då vet man även att man gärna vill att läget ska se annat ut.....
    Du hjälper på sätt och viss honom med. Att underlätta för en missbrukare är en stor björntjänst.
    Håller på dig, Kramar!

  • Anonym (Rädd.­.) Trådstartaren
    Äldre 11 Oct 10:23
    #0

    Det jag är rädd för är att han på nått vis ska få reda på att det var jag som kontaktade soc,,, vet att han kan ha ett fruktansvärt temprament,, inte mot vår dotter så men kanske mot mig och min sambo,, han har konstiga vänner som har slagit folk sönder och samman förut för en slant eller knark!!
    Han försökte även tidigt efter att vi gått isär att ta min dotter ifrån mig,, han sa till soc att jag var en dålig mamma som inte tog hand om mitt barn och att jag lät henne gå smutsig och hungrig,, vilket inte var sant men dom där utredande mötena var så jobbiga,,, snacka om att knäcka ens liv,,
    Nu såg ju soc att mitt barn visst hade det bra hos mig och då helt plötsligt var det "enligt honom " frid och fröjd mellan oss!!
    Så jag är rädd för honom på dom 2 visen,,
    Vet att jag är skyldig min dotter att ta reda på om hennes papp knarkar men vill vara helt säker på att han INTE får reda på att det är jag som anmäler!! Jag är nämligen gravid,,

  • Anonym (Hon)
    Äldre 16 Oct 12:41
    #0

    Du kanke skulle försöka prata med han? Bara du själv? Jag vet inte om det funkar men det är kanske värt ett försök.

    OM du nu ska ta kontakt med soc berätta om hans kompisar som kan slå sönder folk för knark. Jag vet hur det är min sambo har varit fast i det. Soc måste ju kunna hjälpa dig på något sätt. Och om han nu skulle säga att du är en dålig mamma, så kan väl soc komma och se igen att du inte är någon dålig mamma.

  • leomum
    Äldre 17 Oct 21:39
    #0

    Du kan anmäla anonymt till soc, eller välja att de inte uppger vem som har anmält. Eftersom du haft kontakt med dem innan tycker jag att du ska kontakta samma människor som vet vem du är, och att du är en fin mamma. ( om det finns möjlighet förstårs) Låt inte din rädsla få stå i vägen för din dotters trygghet, förstår om du är rädd, men du har rätten på din sida. Förstår om det hela låter navit men ibland måste man våga lita på myndigheterna.
    Kramar om!

  • Anonym (Anony­m)
    Sat 29 Oct 2022 17:18
    #6

    Hej undrar hur det gick med dig nu ?? 


    jag har exakt samma situation!! Vet inte vad ska göra men min ex bara tar hasch och han brukar med mig med det minsta när vi har kontakt i telefon   

    jag är så trött på honom klara inte och leva 15 år till med samma bullshit.
    jag redan tar min dotter  mycket mer än 50% för henne jag är okej med det . Då är jag finns för henne. 


     

  • Anonym (F)
    Sat 29 Oct 2022 17:39
    #7

    Man ringer polisen och man orosanmäler till soc (inte anonymt!), sedan håller man barnet hemma för skydd.

    Hur har det gått?

  • Anonym (F)
    Sat 29 Oct 2022 17:49
    #9
    Kockobello skrev 2022-10-29 17:49:08 följande:
    Ja, tänk om du skaffat barnet med en normal och bra man istället. Ni hade haft trevligt, bra ekonomi, kunde ha rest och haft skoj. Det är väldigt viktigt att inte skaffa barnen med defekta.
    Lite sent, och elakt, att komma med pekpinnar!!
  • Kockob­ello
    Sat 29 Oct 2022 17:51
    #10
    Anonym (F) skrev 2022-10-29 17:49:52 följande:
    Lite sent, och elakt, att komma med pekpinnar!!
    Ja, men andra kan få chansen att tänka sig för. Det är så jag menar.
  • Kockob­ello
    Sat 29 Oct 2022 17:53
    #11
    -1

    Det är inte bra för barnen heller att ha en sådan förälder. 

  • Anonym (A)
    Sat 29 Oct 2022 21:18
    #11
    -1
    Anonym (Hon) skrev 2005-10-16 12:41:09 följande:
    Du kanke skulle försöka prata med han? Bara du själv? Jag vet inte om det funkar men det är kanske värt ett försök.

    OM du nu ska ta kontakt med soc berätta om hans kompisar som kan slå sönder folk för knark. Jag vet hur det är min sambo har varit fast i det. Soc måste ju kunna hjälpa dig på något sätt. Och om han nu skulle säga att du är en dålig mamma, så kan väl soc komma och se igen att du inte är någon dålig mamma.
    Håller med
  • Anonym (2005)
    Sat 29 Oct 2022 22:16
    #12
    Anonym (Rädd..) skrev 2005-10-10 14:45:28 följande:
    Misstänker att mitt ex. mitt barns pappa har börjat knarka igen...

    ... vet inte vad jag ska göra..
    Vi har Delad vårdnad 50% var,, men under sommaren som gått har jag märkt att han lämnar vår dotter till sin syster och mamma allt mer,,
    Han har dessutom gått ner minst 20 kilo i vikt på bara ett par veckor,, vilket jag Vet att han gjorde när han gick på droger förut..
    Vad ska jag göra??
    'Jag vill inte att min 3 åring ska få växa upp med en knarkande far,, men jag vet inte hur jag ska göra för att få reda på om han gör det,,
    Förra gången han knarkade var när jag väntade vår dotter,, då tog han Amfetamin, Kokain, Hasch mm.. mest amfetamin,, vilket han var uppe dygnet runt på och tappade en massa vikt på..

    Vem ska jag ringa?? kan jag anmäla anonymt att jag misstänker att han knarkar?? måste jag ha bevis??

    Hjälp mig och min dotter!!!!


    Tråden är mer än 17 år gammal.
  • Sun 30 Oct 2022 12:25
    #13
    -1
    Anonym (F) skrev 2022-10-29 17:39:52 följande:
    Man ringer polisen och man orosanmäler till soc (inte anonymt!), sedan håller man barnet hemma för skydd.

    Hur har det gått?

    Vad är det man ska uppnå med det?
    Polisen tänker idag cannabis och "jaha".


     


    Det enda som gäller om livssituationen är outhärdlig, det är att lämna och starta om ensam.
    Och om personen röker 24/7, så är det förståeligt att det är en jobbig situation för det mesta.
    Men är det sporadiskt, så brukar det knappt märkas av mer än under tiden, kanske inte ens då.


    Kockobello skrev 2022-10-29 17:53:41 följande:
    Det är inte bra för barnen heller att ha en sådan förälder. 

    Det troligaste är att det inte påverkar alls och med tanke på hur få som överdriver sin konsumtion med cannabis.


    Kokain, amfetamin, ja, de har en förmåga att smitta av sig på annat sätt till familjen och om det inte är en högst sporadisk användning.
    Men det låter inte som en sporadisk konsumtion när man läser TS, utan med tanke på nedgången i vikt så är det en betydande konsumtion och när det sker på så kort tid.


    Och där är nog inte denna man en bra förälder längre, men man tar ett steg tillbaka och tittar på vad som sker och sen agerar man om det behövs.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Misstänker att mitt ex. mitt barns pappa har börjat knarka igen...