Du måste logga in för att svara i en tråd.

• EmmaBj

Badkläder för gravida

Jo jag undrar hur man ska tänka vid köp av badkläder när man är gravid. Jag vill simma och gå på vattengympa i inomhusbassäng. Jag vill helst inte ha bikini. Men om jag köper en baddräkt nu innan min mage har vuxit så mycket, måste jag köpa större sen, eller finns det badkläder som magen kan växa i?

Någon som gillar att bada som vet?

• Svar på tråden Badkläder för gravida
  • mysifer

jag tror det finns baddräkter där magen har plats att växa, men kanske inte hur mycket som helst. har också börjat fundera på detta även om jag än så länge kan ha min vanliga. jag tror dock att det kan vara problem att få tag på badkläder överhuvudtaget så här års..

• Julia08

Jag har en "mammabaddräkt" som magen har plats att växa i! Har haft den sen tredje månaden och är nu i 7:de. Vet dock inte var den är köpt då jag fick den av min lillesyrra som köpte mammakläder åt mig av en jobbekompis! Men det finns i varjefall !

• Xgirl83

Jag har en mammabaddräkt och den är köpt på Lindex. Har dock ingen aning om de har sånt nu på vintern.

• Spexig

Fast har du en gammal baddräkt kan du ju köra med den nu (eller köpa en billig valig) och sen köpa på typ H&M när det blir sänong. Nu finns nästan inget, ens på nätet.

• Belavon

Har för mig att Abecita har gravidbaddräkter, alla som säljer dem kan säkert ta hem åt dig om du vet storlek. Annars har de bad top som går över magen med bra stöd för bysten, då kan du ha vilken trosa till du vill. Men sitt inte i bubbelpool med top som kan "flyga upp" ;)  www.abecita.se

• LizG

H&M har en svart mammabaddräkt som finns tillgänglig på nätet nu (199kr).

• EmmaBj

Tack för alla bra svar!! Simma lugnt hahaha

• smoolan

Jag har beställt en mammabaddräkt från HM som jag tänkt ha på badhuset men inte fått den än, så jag vet inte hur den är. Åker till solen om 2,5 veckor och vill helst ha bikini iofs, men idag upptäckte jag att ingen överdel passar så jag får ta mig ut och se vad det finns i affärerna nu. Lagom kul. Vill inte gå på stranden i baddräkt helst.

Svar på tråden Badkläder för gravida