• EmmaBj

Badkläder för gravida

Jo jag undrar hur man ska tänka vid köp av badkläder när man är gravid. Jag vill simma och gå på vattengympa i inomhusbassäng. Jag vill helst inte ha bikini. Men om jag köper en baddräkt nu innan min mage har vuxit så mycket, måste jag köpa större sen, eller finns det badkläder som magen kan växa i?

Någon som gillar att bada som vet?

• Svar på tråden Badkläder för gravida
  • rednose

Jag kollade på gravid baddräkt men hittade ingen snygg där det inte såg ut som om brösten vore limpor, så jag slog till på den tanten på Victoria, här i Gbg (japp, tantvarnings underklädesaffären) tog fram. Skitsnygg, skön och har funkat så här långt. Kostar bara 349 så när den blir för liten köper jag en större.

• Hedebris

själv använder jag min vanliga baddräkt. som jag hade när jag vägde 50kg. väger nu 72 och är i v41

• rednose
    Hedebris skrev 2010-01-07 15:16:09 följande:
    själv använder jag min vanliga baddräkt. som jag hade när jag vägde 50kg. väger nu 72 och är i v41
    Jesus!
    Du skulle se mig i min Speedodräkt nu. HAHA! Den spricker nog för att inte tala om punkterar brösten och jag har bara ökat 8 kilo.
    Men, skillnad på dräkt o dräkt såklart.
  • Hedebris
    rednose skrev 2010-01-07 15:18:38 följande:
    Jesus!Du skulle se mig i min Speedodräkt nu. HAHA! Den spricker nog för att inte tala om punkterar brösten och jag har bara ökat 8 kilo. Men, skillnad på dräkt o dräkt såklart.
    min är också en sportbaddräkt, väldigt bra kvalitet.

Visst, den sitter inte snyggt om brösten utan den går platt från magen mot halsen.. men det kan jag leva med
  • rednose
    Hedebris skrev 2010-01-07 15:22:53 följande:
    min är också en sportbaddräkt, väldigt bra kvalitet. Visst, den sitter inte snyggt om brösten utan den går platt från magen mot halsen.. men det kan jag leva med
    Skönt för dig. Jag har F-kupa nu så det är inte så aktuellt. Dessutom GÖR det ju inget om man känner sig liite snygg på badhuset. hehe!
  • Wry

Jag hade en tankini (badlinne) som topp och mina vanliga bikinibyxor när jag var höggravid. Satt bra och funkade både före och efter bebis.

Om du gillar att handla på nätet, så verkar det vara rea på Ellos just nu. De har fina tankinis!

• EmmaBj

Jaa jag gillar tanken på tankini faktiskt... dom hade fina sånna på 4mom.se. Linne och trosa kan man ju använda sen i sommar oxå när bebisen är ute.

• soffys

Jag har nya om nån är intresserad =)

• RMM

Jag är supernöjd med min svarta baddräkt fr lovelymama.se Smickrande modell. Den var så billig att om den bli för liten mot slutet så beställer jag bara en ny.

• LisaMona

Sök på baddräkt under kategorin Mammakläder på Tradera. Där brukar det finnas en del.
    Både helt nya och begagnade.

Svar på tråden Badkläder för gravida