• devaintejag

Hur många har haft ETT missfall sen en lyckad graviditet?

Försökt hålla mej från att ställa den hät frågan.. Men så läser man en massa trådar om missfall och de ser ut som att dom flesta som haft missfall har haft två eller fler i rad.
    Jag hade en MA för ca 2 år sen och är nu gravid igen..
    Vill höra om tjejer som haft ETT MF/MA sen en lyckad graviditet?!
    Mest för att peppa mej själv till att inte fundera i en massa negativa banor.

• Svar på tråden Hur många har haft ETT missfall sen en lyckad graviditet?
  • emo

1 dotter, ett mf, gravid igen sex veckor senare, nu i v. 37. Det är nog vanligare att få ett missfall än två på raken. 

• Mirakel händer

I april 1994 fick ma i vecka 16, fostret dog i ca vecka 13. Slutet på maj 1994 var jag gravid igen och födde en son 13 mars 1995 på BF+10.

♥Kim 950313♥ ♥BF 100709♥
  • Dahliaer

Mf i mars 02 i v.7, blev sen gravid i slutet av maj igen vilket blev en dotter född i feb 03.  Inga mer mf efter det och en dotter till -06

Lycka till !

• Pernillaa

Jag fick en son -05 och fick sedan ett ma i april månad -09. Blev gravid igen direkt efteråt, plussade den 9/6 -09 och är fortfarande gravid. Jag har nu 39 dagar kvar till bf och allt ser bra hittills :)

• Ssofie82

Jag hade ett mf december 2007 lät mensen komma tillbaka och blev sen gravid 2 månader efter och har nu en liten tjej på snart 13 månader. Är dessutom gravid i v 21+4 med lilllasyskonet så visst kan det gå bra trots ett mf{#lang_emotions_laughing}

• devaintejag

Tack alla! Så himla glad att ni tog er tid att svara, ni har gjort min dag :) Detta ska jag gå in och läsa varje dag dom närmaste veckorna när dom konstiga tankarna pockar på i huvudet!

• Emo08

Fick ett missfall i vecka 6. Tungt som attans efter det och vi försökte inte igen förrän efter 4 månader. Då tog det sig direkt och nu har vi en underbar liten kille på  snart 14 månader + ett syskon i magen! Bara v 11 ännu, så vi håller tummarna för att det går bra.

Missfall är verkligen bland det sorgligaste som finns, men när man får lite distans till det så förstår man att det är tur att kroppen stöter bort foster som inte är friska. Det är så vidrigt att behöva gå igenom det och det känns så fruktansvärt orättvist, det går verkligen inte att förklara sorgen för nån som inte gått igenom det själv.
    Jag känner mig mycket lugnare den här graviditeten, även om jag så klart är orolig för att lilla fröet i magen inte ska vilja stanna kvar och växa sig stark. Samtidigt så vill jag att kroppen reagerar om något är fel. Säkert lättare att vara lite mer cool när man har ett friskt barn och vet att det i alla fall funkade en gång.
    Önskar dig all lycka och skickar över lite positiv energi
  • patti87

missfall december 2007

gravid oktober 2008

sonen föddes juni 2009

• Kina79

Ett tidigt missfall i v.6  - skulle göra abort, så det var aldrig jobbigt - augusti 2002

Dotter född 2004
    Dotter född 2006
    Väntar trean maj 2010

• UBJ

Jag fick ett barn nov 2004, sedan ett tidigt mf april 06, men blev gravid igen två veckor senare!

Svar på tråden Hur många har haft ETT missfall sen en lyckad graviditet?