• Marleen

Igångsättning..hur tyckte du det var?

jag vill aldrig mer sättas igång, de va mycket mer smärtsamt och gick brutalt fort o fick inga pauser mellan värkarna... öppnade mig från 1 cm tilltio på 45 minuter... hann inte få nån smärtlindring pga hur snabbt de gick.

men nu e de dags att föda i maj igen och jag funderar nu på att be om en igångsättning igen just pga av min sjukliga rädsla att föda, men jag vill lova att de ska sätta EDA katetern innan de startar förlossningen så att jag kan få smärtlindring även om de ¨år snabbt som faan.

men de be sätta katern så slipper du vänta på din smärtlindring genom att narkosläkare ska ringas, komma, sätta mm mm mm innan dre kan spruta in. om du nu vill ha EDA asså.

• Marleen

min första tog 32 timmar från värk ett till killen va påmagen.
    de va tvåan jag blev igångsatt med och nu funderar jag på hur jag ska göra med trean!

lycka till. de kommer säkert gå jätte bra!

• Marleen

frågar här inne för de e så många som varit med  om en igångsättning, jag fick en igångsättning men fick bara 2 tabletter som de stoppade upp o sen efter ca 6 timmar så satte de igång.

kan man kalla de igångsättning? jag hade sjuka värkar o de va såååå smärtsamma, fick inga pauser alls mellan värkarna. kan detta ha varit av naturen eller hur man ska säga eller va mina värkar utan pause pga tabletterna de stoppade upp?
    ska ha barn i maj igen och funderar på en igånsättning igen (pga förlossningsrädsla). men vill ju inte föda igen på 1h och 50 minuter o ha de så intensivs om jag inte måste hehe. svårt att förklara men ni förstår säkert vad jag mena....

• Marleen
    April Mamma skrev 2010-01-08 16:53:42 följande:
    OM du kan välja att föda "naturligt" utan igångsättning så kan jag verkligen rekomendera det. Födde mitt först barn utan igångsättning och det är mycket bättre om man får säga så =)Fick du dropp också?
    nej jag fick ju inte de alls. fick enbart 2 tabletter uppstoppade...
Svar på tråden Igångsättning..hur tyckte du det var?