• annsan82

Igångsättning..hur tyckte du det var?

blev igånsatt pga havandeskapsförgiftning och jag hade en underbar förlossning Sattes igång med en bardkateter och kl startade de igångsättningen och kl fem i ett på natten är han förr Så det gick fort och smidigt, hade eda och det gjorde inte så vansinnigt ont enligt mig.

lycka till, det kommer att gå jätte bra ska du se

• annsan82

startade kl fem skulle jag skriva

• annsan82
    mommytwo skrev 2010-01-07 20:47:45 följande:
    aldrig mer igångsättning. var öppen 2cm tror jag. värkstimulerande dropp, och när värkarna kommit igång fick jag ingen paus mellan dom! smärta, smärta smärta! skrek i lustgasmasken. ville ha eda, och fick den. då fick jag "vila" i ca 3 h, ingen smärta utan bara tryck nedåt, sedan kom "krystvärkar", svaga som tusan (pga edan?) och till slut drog dom ut sonen med sugklocka. jag gick sönder.aldrig mer igångsättning. naturen får sköta sitt nästa gång.
    alla kan ju inte välja att låta naturen sköta sitt tyvär... de flesta som blir igångsatta blir ju det av en anledning, inte för att de inte orkade vänta på att naturen skulle ha sin gång.

En liten tanke bara
  • annsan82
    mommytwo skrev 2010-01-08 13:14:47 följande:
    haha visste att ngn skulle reagera på det! nä, ska förtydliga mina virriga tankar. om det inte börjar av sig själv nästa ggn för mig, ska ja kämpa för ks. i värsta fall en till igångsättning. då får dom fan binda fast mig.
    ja här på fl paserar inget obemärkt f'n att jag skulle va den gnäll tanten som komenterade Skärpning på mig där....

vet också att en del uppfattar igångsättning som väldigt jobbigt, men som sagt det är ju sällan ett eget beslut att ta utan något man "råds" till att göra.

Hoppas då att du slipper en i.s och får ditt snitt om det ej får starta av sig självt vill säga

Lycka till
Svar på tråden Igångsättning..hur tyckte du det var?