Varmaste vinterskorna enligt dig???
Vilka vinterskor rekommenderar du, vilka är bäst??
(om du tycker Viking -så upplys även om vilken modell)
Vilka vinterskor rekommenderar du, vilka är bäst??
(om du tycker Viking -så upplys även om vilken modell)
Dessa VIKING har5-åringen;
http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=9134497&category=9088372*9090648*&page=0&freetext=default&action=product
Snowy gtx nånting
... och dessa VIKING har 3-åringen;
http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=9144679&category=9088372*9090648*&page=1&freetext=default&action=product
Javelin Boa, svindyra men helt suveräna!
kuoma
Min erfarenhet är att det är viktigare att skon passar foten, dvs är lagom stor och att en bred fot bör ha en bred skomodell, en smal fot en smal osv. Samt att man har bra ullstrumpor, för att hålla värmen. Sen tror jag i ärlighetens namn att de flesta gore tex-kängor är ungefär lika bra!
Kuoma.
Länkarna funkar inte.. Ni får kika i galleriet om ni vill se hur de ser ut!
Har Kavat till två-åringen nu, de är fina och lätta att ta på, men aningens kalla.
Vi har haft mellan 25-35 grader kallt nu och jag vill köpa varmaste bästa skorna till honom.
Har tittat på både Viking och Kuoma, kuoma har vi ett par, men tycker de är små i storleken, så där får jag satsa på att köpa lite större.
Viking har så många olika modeller, vilka är egentligen bäst/varmast, tycker det är svårt att läsa till..
Tack för era åsikter, fortsätt gärna
i år har vi viking till äldsta dottern (kommer tyvärr ej i håg vilken model) dom är jag väldigt nöjd med, dottern är utan problem både torr och varm om fötterna.
till minstingen har vi superfit, hon är visserligen torr i dom, däremot så tycker jag inte att dom håller värmen lika bra som viking.
Vi är nöjda med viking play. men a och o är ju att ha rätt strumpor på om de ska vara ute länge. bomullsstrumpor är det värsta man kan ha, ull är bäst.
Sen passar ju olika skor olika fötter, viking var de enda skor som passa min kille med breda fötter och hög fotrygg. Sen tror jag också att de fleste goretex skor man köper idag är bra.