• myrstacken

Om erat barn vill gå upp tidigt varje morgon, vad i alsin dar gör ni hela dagarna?

Ni som är hemma med era små undrar jag.

Om erat barn vill gå upp tidigt som 06.00 varje mprgon, vad i alsin dar gör ni hela dagarna?

Som mamma blir man ju trött i huvudet av att leka i två timmar och så är ju hela dagenkvar att underhålla sitt barn. Även om man går ut och går, besöker ÖF så är ju hela dagenkvar. Man är ju bara ute och går och på ÖF några timmar max.

Hur gör ni? Att rita tar ju max en kvart, läsa någraböcker, max trekvart osv...

• Svar på tråden Om erat barn vill gå upp tidigt varje morgon, vad i alsin dar gör ni hela dagarna?
  • morriis

Barnen brukar gå upp kl 6 här. Eller iaf så gjorde dom det tills innan jul o allt.

Vi går upp. Jag sitter förstörd och försöker vakna till medan de kollar på barnkanalen efter de klätt på sig. Sen frukost och allt. De ritar, pärlar, leker lite, vi spelar spel, sen går vi ut och försöker vara ute iaf 1 timme. Sen flyter det på sådär. Barnen är ganka bra på att roa sig själva så jag brukar gå och småplocka :p

• HemmaHosSofi

Hade min dotter sovit till kl6 när hon var liten hade jag varit glad Här var det morgon kl4 i flera månader, och då började vi oftast med en timmas morgonpromenad.

Joline 080219 ♥ Mini bf 100215 hemmahossofi.blogspot.com/
  • BlommyNess12

Äter frukost, kramas, klär på oss, han leker medan jag städar undan. Sen går vi ut i ca 1 timme, kommer in, äter mellis, jag städar han leker, sen kanske vi ritar lite, eller målar med penslar och färg etc.. äter lunch. Sover.
    Sen när han vaknar är det mellis, jag sitter vid datorn lite, han leker, sen middag, han leker medan jag städar undan middagen, och sen går han och lägger sig.

• Fiyali

Är hemma med min tvååring och väntar nu hennes syster. Vi har tema dagar. På sön-måndagar är det helg och då gör vi saker med pappan, tisdagar har vi koncentrationsarbeten, då målar vi, klistrar, klipper, ritar fram till lunch ungefär, sen går vi ut två timmar eller något och leker. På onsdagar åker vi till stan, allt sånt som måste göras lägger vi denna dagen på, vi går och fikar på pappas jobb, lämnar böker/lånar biblioteket, sjukhus besök om vi har något sådant ber jag alltid om att få på onsdagar, går inom och säger hej till mormor. Torsdagar är slöe dagen, då bygger vi lego och lägger pussel och sånt på morgonen, sen lagar vi lunch, tvättar och ser på film tillsammans, fredagar städar jag och då städar hon med, tycker det är jätte roligt, och på lördagar åker vi på besök till folk:)

• lövet2

Här har barnen lekt själva, och jag har bara assisterat vid behov. Jag sköter mitt och barnet leker eller hänger med på det jag gör. Har faktiskt aldrig haft tråkigt sedan den dagen jag blev hemmamamma ...

• Disela

När min dotter var mindre och ville gå upp tidigt (läs kl 4-6). Gick vi oftast ut det första vi gjorde på morgonen. Under sommaren och våren i allafall. Vi tog med oss frukost ut och åt i parken. Var ute kanske 2-3 timmar. Tog en längre promenad hem så hon kanske somnade om i vagnen. Sov i 1-2 timmar. Lagade lunch, åt, läste, tittade lite på TV, käkade mellis, plockade undan allt från köket. Lite tid fick/får hon allt ägna åt sig själv. Jag roar henne inte hela tiden. Men dagarna flyter på..

• Suzanne takes you down

Vet inte hur gamla dina barn är men visst kan det vara segt att få dagarna att gå ibland. Dock inte ett jättestort problem när de är små eftersom det ofta är vi vuxna som sätter ribban för hur stor stimulans ett barn måste ha hela tiden. Sen tänker jag att man skolar in sitt barn på dagis efter en tid av två anledningar. Dels ofta ekonomiskt och eller att man vill börja jobba samt att man på så sätt ger utökad stimulans genom att barnen på så sätt får träffa andra osv. Som oftast går dagarna i rasande fart här och då går min grabb ofta upp 06.00....

• Suzanne takes you down
    Suzanne takes you down skrev 2010-01-06 21:47:39 följande:
    Vet inte hur gamla dina barn är men visst kan det vara segt att få dagarna att gå ibland. Dock inte ett jättestort problem när de är små eftersom det ofta är vi vuxna som sätter ribban för hur stor stimulans ett barn måste ha hela tiden. Sen tänker jag att man skolar in sitt barn på dagis efter en tid av två anledningar. Dels ofta ekonomiskt och eller att man vill börja jobba samt att man på så sätt ger utökad stimulans genom att barnen på så sätt får träffa andra osv. Som oftast går dagarna i rasande fart här och då går min grabb ofta upp 06.00....
    Därmed inte sagt att man måste sätta sina barn på dagis men om man nu upplever det som så hima segt att vara hemma så kankse det är ett vettigt alternativ?
  • Livshlädje

När min dotter vaknar tidigt så tittar vi lite längre på morgonTV. Jag är inte människa före åtta, så det får helt enkelt vara så.

Förutom lek o pysslande lägger vi ganska mycket tid varje dag åt att sköta om vårt hem och hushåll - lagar mat tillsammans, städar, vattnar blommor, sorterar sopor, hänger o viker tvätt osv. Dagarna rullar på ganska bra!

Jag är oxå noga med att komma ut en sväng varje dag, även när det är kallt som sjutton. Det ger energi att orka med dagen, och tröttar oxå på ett bra sätt så man somnar bra på kvällen!

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
Svar på tråden Om erat barn vill gå upp tidigt varje morgon, vad i alsin dar gör ni hela dagarna?