Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Hej allihopa är det någon som har kontaktuppgifter till läkaren i London. Vet inte var jag ska börja. Har frågat min läkare här i Stockholm om immunologisk infertilitet men ingen här verkar ens intresserade av att försöka hjälpa till.
    Tacksam för svar

• tjorven01

Till bianca01

Hej Tjejjen tror att vi kanske har kommit in lite sent i tråden. Det fnns en bok av Alan E. Beer som man kan börja med att köpa. Har själv inte hunnit läsa den ännu. Lyckades iaf. klicka mig in på Fertility Academy via ett engelskt forum så prova googla dig fram. Det verkar finnas en Dr Gorgy där som utreder bla. immunologisk infertilitet. Ska precis ta tag i det själv men väntar fortfarande svar på min senaste ivf.

Lycka till!

• tjorven01

Förlåt att jag tränger mig på här.

Irma97,

Grattis till att du har hittat en läkare som är intresserad av att samarbeta. Var hittar man en sådan. H-n finns möjligtvis inte i närheten av Stockholm?

• tjorven01

Ja gör det. Här i sthlm verkar det vara omöjligt att ens få någon läkare att vidröra ämnet immunologiska orsaker.

• tjorven01

Hej tjejjer

Hoppas att det är ok att jag kastar mig in här.
     Har fått min läkare att lova att ta reda på om de kan ta prover på TNF- alfa och om möjligt behandla mot det om värdena skulle visa sig vara för höga.
     Hur har det sett ut med TNF- alfa för er?
     Jag förstår att de flesta prover för immunologiska orsaker måste skickas iväg då det inte verkar som att det finns någon här i Sverige som kan analysera dessa men har ni tips på fler prover som är möjliga att ta och analysera här i Sverige.
    Jag och min man har nu börjat inse så här efter 7 misslyckade ivf att det nog är Alan E Beers spår som gäller om inte detta FET tar sig denna gång är än så länge bara på ruvardag 5 och det känns orosfyllt nu.

• tjorven01

Tack Bling!

Jag har en läkare här i Stockholm som har lovat att försöka ta reda på om han kan ta TNF-alfa provet i första hand och om det i så fall finns någon här på labb som kan analysera.

• tjorven01
    Bling1975 skrev 2010-09-19 17:03:13 följande:
    Tjorven, det finns ett enkelt TNF-alfa prov man kan ta i sverige, men det är väldigt otillförlitligt då det svänger mycket från dag till dag och kan åka upp av en liten förkylning eller ett sår. Det är därför man tar det jämförande provet istället. Vad jag vet så har de ingen som kan analysera det här. Även i England där de används mycket så skickas det till USA.

Ok,
    Tack Bling väntar just nu på att mensen ska komma igång ordentligt så att vi kan räkna bort detta helt och starta om.

• tjorven01

Lattemaja,
    Måste få fråga dig var du gjorde ditt ultraljud,du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill.
    Själv har jag precis fått klart med min läkare på Huddinge i Stockholm att han ska försöka ta oss så långt han kan i den immunologiska processen innan vi tar det vidare till England. Så trots trist med mens igen efter 8e ruvningen så har det varit en bra dag idag.

• tjorven01

Bling
    Ivf kliniken på Huddinge, var där fredag den 10e och fick klartecken av honom idag.
    Lämnade Alan E Beer boken åt honom som kvällslektyr och han nappade på det helt otroligt!

• tjorven01

Åh lattemaja,
    Jag hoppas  så att du ska få lugna ner dig efter nästa VUL och faktiskt tro på att detta kommer att lyckas.
    Själv har jag inte dragit igång hela apparaten från London än men ska ta tag i det. Jag följer dock denna tråd och tycker att ni tjejjer är otroligt starka i er målmedvetenhet och strävan efter att få barn.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2