Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

EMND skrev 2010-03-29 09:47:27 följande:
    Hej, imorse fick jag en blödning - mens - nog fast det är lite förtidigt. Jag åt BORAGO denna månad så det kan bli tok med mensen. Men iaf nu är det dags att skicka provet till Grekland (Klamydia i mensblod) men problemmet är att det måste komma fram inom, jag tror, 24 timmar (max 48). Hm hur skickar man det från Linköping? UPS har inga inlämningställe inom 200 km. Har ni någon tips?
    Kolla med dessa!

http://fedex.com/se/
  • JAG är BÄST
    Lattemaja skrev 2010-08-20 15:01:58 följande:
    Nu har min läkare skrivit ut IVIG till mig. Tyvärr så går det inte på högkostnadsskyddet, utan jag får betala 14 000 kr för läkemedlet. Jag har ringt till apoteket och beställt det och det ska komma kl. 12.00 på tisdag.

Däremot gick inte vårdcentralen med på att ge mig droppet. Jag har alltså till på tisdag på mig att hitta någon som kan tänka sig att hjälpa mig med det.
    VA??

VARFÖR går det INTE under högkostnadskortet??,,jag fick mitt under det?
    Vilken läkare har du?
  • JAG är BÄST
    Bling1975 skrev 2010-08-20 18:25:42 följande:
    Jag har diskuterat möjligheten med en vän som är sjuksyrra. Hon hade inte tillgång till utrustning på sitt jobb och ville inte ta ansvaret för att ge ett dropp som kan ge akuta biverkningar utan att ha tillgång till läkare, adrenalin etc. i hemmet.

Varför kan det inte bara finnas privata sjukhus/läkare dit man går och betalar som i England. Bläää.
    Varför kan inte gyn göra det?
    Så var det för mig. Det står lite om det inne på SIS. Dock ÖVERDREV dom inne på gyn det hela.
    Funkar som vanligt dropp bara. Dessutom så ger det sällan/aldrig biverkning,,utan som jag fattat det så KAN det ge biverkning om man har nån form av sjukdom typ cancer,,å kroppen kan/orkar/starkt NEDSATT immunförsvar inte ta reda på biverkningen själv,,,,eller hur jag ska skriva det.

Annars så är det bara att köra på.
    Leta gamla inlägg om dom som fått IVIg inne på SIS.
  • JAG är BÄST
    Bling1975 skrev 2010-08-20 20:37:45 följande:
    Jag är bäst, min gyn har inte heller utrustning för att ge dropp. Det är en liten privat gyn. Du har inte lust att tipsa om vem som hjälpte dig?

Det finns faktiskt väldigt allvarliga biverkningar men de är väldigt ovanliga:
    Rare serious IVIg side effects include difficulty breathing, chest pain, seizures and severe anaphylactic reactions.

Mycket av det inne på SiS känns så gammalt idag. Det är som om det har varit ett stort glapp mellan de som fick behandling för 4 eller fler år sedan och de som försöker idag. Då fanns ju Sven Björk och han dansken hade en privat klinik. Idag verkar det inte finnas någon med intresse av detta i Sverige. Den enda svenska studie som har gjorts på Ivig gav tydligen inget bra resultat och alla här hänvisar till den.
    Dropp kan väl alla sköterskor ge,,ingår inte det i deras utbildning?

Vart var det du bodde nu?
  • JAG är BÄST
    JAG är BÄST skrev 2010-08-23 10:50:14 följande:
    Dropp kan väl alla sköterskor ge,,ingår inte det i deras utbildning?

Vart var det du bodde nu?
    Men va fasen hände med resten av mitt inlägg
    Nåja,,jag fortsätter.

Dr Solensten vid IVF kliniken i Umeå är smått intresserad av detta. Jag har ju som sagt skicka han en hel tjock lunta på engelska ang Dr Beers forskning mm.
    Sedan finns ju han Alexander som forskar lite i detta. Nu kommer jag inte ihåg hans efternamn,,men har för mig att det nämns inne på SIS.
  • JAG är BÄST

Desan finns ju Dr Lucia Mincheva Nilsson i Umeå,,dock forskar hon om immunologi i själva livmoderna och plötslig spädbarnsdöd i magen.

Vad jag menar är att man kan kanske kontakta henne och kolla med henne om hon har kontakter med läkare som kan ge åt dig
    Hon har 090-785 22 37  (har haft iallafall)

Hon har forskat lite med Dr C en vända i danmark.

• JAG är BÄST

Nu kom jag på vad han hette

Alekander Giwercman dock är han androlig,,men välidgt intresserad av immunologi.
    Han jobbar vid IVF kliniken på Malmös allmäna sjukhus.
    Kan vara en ide att kolla med honom om han vet av nån som kan hjälpa dig+

• JAG är BÄST
    Bling1975 skrev 2010-11-01 23:52:16 följande:
    Tråkiga nyheter för oss tyvärr. Mina hcg värden har gått ner istället för upp så det är bara att invänta blödningen. Gråter
    Men helvetes ocksåGråter jag som var så glad då jag läste att du Plusat. Det var VERKLIGEN din tur nu. Du har harvat på så länge nu.
    Hade ju velat se dig under ett annat forum,,ja helst hade jag velat se er alla under ett annat forum än i den här tråden.

Jag beundrar er all som orkar hålla på så pass länge som ni gjort hittills{#emotions_dlg.flower}
  • JAG är BÄST
    EMND skrev 2010-12-20 20:46:20 följande:

Hej, efter en ångestfylld eftermiddag/kväll äntligen vågade vi oss på ett test. Det var de längsta minuterna i mitt liv. Jag trodde att jag skulle bryta ihop. Efter mer än ett år och 4 insättningar såg jag äntligen ett positiv graviditetstest.Skrattande Men  linje är inte så strak Rynkar på näsan. Jag hoppas att det inte är avgörande. Idag är det 11 dagar efter insättningen och testet var med en 4 timmars urin. Jag lägger ut bild på test i min galleri. Vad tror ni? Aldrig har jag varit så här negativ och rädd.  Behöver verkligen peppas!

Nämen vad är det jag SER??
    Tjohooooooo bruttan,,det var på tidenSkål

Blev helt till mig då jag såg nu att du fått ett Plus jag har inte vart in här på tråden ett tag. Men nu var jag bara tvungen att kolla in här
    Vilka nyheter jag ser bara sådär{#emotions_dlg.flower} nu blev jag glad igen,,nu ska jag klä på mig och gå ut och åka madrass med trollet.
  • JAG är BÄST
    tjorven01 skrev 2011-02-26 21:16:54 följande:
    Oj det hade jag inte förstått men tack för tolkningen.
    Inte lätt att förstå Dr G alltid.
     Till oss sa han att eftersom vi delade en gen på DQ-a så skulle vi behöva LIT,
     men att det var bra att vi bara delade en gen på DQ alphan då jag skulle kunna få min mans blod men det var kanske LIT för att få upp LAD nivåerna och det faktum att vi bara delade en gen menade han var bra då jag skulle slippa få donor LIT för LAD isf.
     Tack snälla för all hjälp jag är en riktig Rrookie på det här. 
    NU håller vi alla tummar å tår att det blir en kycling här i tråden för det är dags nuFlört
    JAG vill inte se dig i denna tråd längre så som många fler,,men jag börjar "avpolicera dig nu! .......
  • JAG är BÄST
    Bling1975 skrev 2011-03-03 17:26:07 följande:
    DND - det kommer att gå bra, jag tror på dig och liten och kan tro lite extra åt dig tills du vågar göra det själv!

För oss blev det tyvärr inget den här gången heller, det är tredje återförandet efter immunbehandling som inte ger något. Känner mig väldigt tom, fattig och uppgiven. Mina ägg är tydligen skit numera för vi fick inte en enda till frysen. Min man pratar om att vi kanske ska förbereda oss på ett liv utan barn men jag klarar inte av det. Jag tror dock att det är dags att ge upp på mina ägg också. Det känns lite tungt, inte för att jag bryr mig så mycket egentligen för egen del men jag tänker på barnet som då inte har någon genetisk koppling till någon av oss. Så nu får vi försöka skramla ihop ny ork, ny semester och en kvarts miljon till.
    Fan också Bling
    Hade det vart så att jag hade varit godkänd äggdonator så hade du fått mina ägg utan att blinka å passera GÅ!
    Tyvärr så säger dom nej pga att jag har gjort så "många" IVF så är jag inte en godkänd äggdonator.
    Mina ligger ju ändå å skräpar inom mig,,jag har ju inte användning av dom,,synd att dom inte får gå till andra som har användning av dom.
  • JAG är BÄST

Detta med att skicka era prove dit ni ska,,varför inte kolla inne på SIS med Lisbet???

Hon har full koll på det billigaste alternativet och även kortaste sträckan från där just ni bor.

OM ni känner att ni inte får svar på själva forumet(SIS) så maila Lisebet el Ingela privat,,för då får ni garanterat svar på era frågor!!!

Hur många var det av er som hade förhöjda NK-celler?
    Har ni läst om ModuCare?
    Detta naturpreparat nedreglerar TNF-Alfa (CTH 1) NK-cellerna,,enligt Dr Beer så ska dom ju ligga under 20 å man kan få ner dessa med ModuCare.

• JAG är BÄST
    stumpan81 skrev 2011-05-28 20:28:32 följande:
    Hej allihopa!
    Har nu varit till London för konsultation och provtagning hos Dr Gorgy.
    Det blev bestämt att jag själv skulle skicka ett prov på mitt mensblod, och fick med mig grejor för att kunna skicka provet till Grekland. Problemet är bara att jag bor i norra sverige, och alldeles för långt ifrån FedEx, som provet ska skickas med.
    Nu vet jag inte vad jag ska göra, har ju redan betalat för provet(400 pund), och det lär man väl aldrig få tillbaka.
    Vill ju gärna ta provet, men vet inte hur jag ska göra!
    Någon som har något tips?
    De andra proven jag tog skulle jag få svar på om ca två veckor.
    Du kan inte ta dig ner till södra sverige å skicka iväg provdet därifrån?

Men går det verkligen inte skicka prover här uppifrån? Visserligen skickade jag häruppifrån(Luleå) till London,,,hur långt är det som skiljer i mil? någon som vet. Vet bara att prover bör vara framme inom 2-3dygn för att det ska kunna läsas av.
    Kolla av med Lisbet el Ingela inne på SIS.
Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2