Inlägg från: Stella75 |Visa alla inlägg
  • Stella75

Hemutredning hösten 2009 #3

Hallå tjejer! Hoppas jul och nyår varit härliga för er alla. Jag har nog aldrig varit med om att det gick så fort, svisch bara... så var helgerna över. Lite uppdatering från vår front. Vi ska till utredarna och läsa utredningen den 19/1. Blir väl säkert lite ändringar från vår sida och sedan går vårt ärende upp i nämden i slutet på januari. Känns spännnade att sedan få ta kontakt med våra adoptionsorganisationer (BFA, FFIA) och se hur vi ligger till. Jag har börjat ett nytt jobb, mer eller mindre frivilligt men jag tror det blir bra. Det är skönt att livet rullar på, längtan och väntan blir mindre jobbig då tycker jag. Önskar sååå att 2010 får bli ett positivt härligt år med glada besked till oss alla. Ibland gråter jag och tycker att livet är så tungt, andra dagar känns det helt ok. Misstänker att ni känner igen er i detta, allihopa. Solig, snöig och kall kram från mig!

• Stella75

Idag fick vi läsa vår utredning! Några små justeringer bara,  den 1 februari går vårt ärende upp i nämnden!
    Märklig känsla, det känns som att det är nu det börjar. Alla kloka, vad gör vi nu? När vi väl har medgivandet i handen, vad blir nästa steg?

• Stella75

Åh så härligt att det rör på sig för så många i tråden!

Solen skiner och idag är det svårt att vara deppig:) Ska strax dra på mig träningskläder och ge mig ut.

Skickar positiv energi till alla som behöver det, idag känner jag mig stark och delar gärna med mig!
    KRAM

• Stella75

Hej!
    Lite info från vår horisont. Vi har fått vårt medgivande nu. Det känns verkligen så skönt att den biten är avklarad. Pratade med BFA idag och nu är det bara att skicka in utredningen, så är vi igång på riktigt.
    Vad är det mer organisationen behöver? Någon som har koll?

• Stella75

Jo, vi har ju varit väldigt inriktade på Sri Lanka eftersom jag själv är adopterad där ifrån. Tyvärr så rör det kanppat på sig alls i den kön så vi bör nog snegla på andra länder. Men, om jag har förstått saken rätt så läser organisationerna igenom utredningen och hjälper oss sedan att se vilka länder vi kan bli aktuella för??!!
    Kan le lite när jag ser mina kommande barn framför mig, vilken härligt blandad familj vi kommer att bli. Jag från Sri Lanka, mannen från Sverige, barnen från en anna del av världen. Men, det blir bra det också!

Provist: jag känner så med dig. Det går så fruktansvärt  mycket upp och ner. Jobbigast är när vännerna får barn nr 2 och 3, tycker jag. Det är en klen tröst att tänka att en dag så händer det. Kramar om dig i allafall och skickar lite styrka!!

• Stella75

Jo, vi har ju varit väldigt inriktade på Sri Lanka eftersom jag själv är adopterad där ifrån. Tyvärr så rör det kanppat på sig alls i den kön så vi bör nog snegla på andra länder. Men, om jag har förstått saken rätt så läser organisationerna igenom utredningen och hjälper oss sedan att se vilka länder vi kan bli aktuella för??!!
    Kan le lite när jag ser mina kommande barn framför mig, vilken härligt blandad familj vi kommer att bli. Jag från Sri Lanka, mannen från Sverige, barnen från en anna del av världen. Men, det blir bra det också!

Provist: jag känner så med dig. Det går så fruktansvärt  mycket upp och ner. Jobbigast är när vännerna får barn nr 2 och 3, tycker jag. Det är en klen tröst att tänka att en dag så händer det. Kramar om dig i allafall och skickar lite styrka!!

• Stella75

• Stella75

hmmm, inte meningen att ta riktigt så mycket plats:)

Svar på tråden Hemutredning hösten 2009 #3