Inlägg från: Vroooooom |Visa alla inlägg
  • Vroooooom

täckande foundation

Jag har Nr 3 i Tikeis foundation och jag tycker inte jag är speciellt mörk. Trodde faktiskt att jag var väldigt ljus så jag beställde prover i 1:or.
    När det gäller att hitta rätt så märkte jag definitivt vilken som passade bäst på mig. Första gången jag hittar en foundation som är så otroligt lik min egen hudfärg.

Jag är förövrigt väldigt nöjd med Tikei och gillar det faktum att jag bara kan byta borste om jag vill ha det mer eller mindre täckande.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Vroooooom
    071001 skrev 2010-01-13 13:00:15 följande:
    Moirae, okej då provar jag nog några 2:or ska vi se. Kan jag ha mina Id-borstar till Tikei. Jag tänker mineralpuder som mineralpuder?
    Ja, det borde du ju kunna ha. Jag använder Tikeis kabuki-borste men I.ds kabuki borde ju vara lika användbar.
  • Vroooooom
    Moonis skrev 2010-01-13 14:03:05 följande:
    Har funderat mycket på att beställa deras mjuka borste, att det ska göra ännu mer skillnad på hur det lägger sig. Den jag har nu är inte supermjuk så någon skillnad borde det göra.
    Jag älskar verkligen Tikeis kabuki-borste. Min hud är extremt känslig vilket gör att för mig är det bättre ju mjukare den är. Dessutom får jag ett väldigt bra resultat med den borsten.
  • Vroooooom

Jag tyckte förresten det var ganska svårt att avgöra om jag var varm, kall eller neutral. Beställde en massa prover och satte igång och provade. Det visade sig att den foundation som var perfekt för mig var Peach3, vilket innebär att jag har en neutral hudton som går svagt mot rosa.

• Vroooooom
    dotty skrev 2010-01-13 20:30:13 följande:
    du har inte någon bild på dig själv som man kan få se? skulle vara intressant att se hur peach3 se ut på någon, det lutar åt att peach är min färg nämligen :).
    Hmm.. Jag vet inte om jag har någon där jag är sminkad. Kan kolla upp det senare ikväll.
  • Vroooooom

Jag hittade tyvärr ingen bild på mig där jag använder Tikei.

Rouge har jag ännu inte hittat någon. Jag har beställt lite prover men jag kan liksom inte bestämma mig för vilken jag tycker bäst om.

• Vroooooom

På vintern vill jag gärna ha en rouge som är lite rosaaktig och på sommaren en rouge som sitter bra på solbrännan.

Borde väl egentligen också köpa en foundation att ha under sommarhalvåret. Får ta och beställa lite prover när man fått lite färg i ansiktet.

• Vroooooom
    Zixi skrev 2010-01-16 23:20:39 följande:
    Glömde återkomma med utvärdering av Tikei produkterna. Min nästa ser jätte-blank ut direkt när jag pudrar på både foundation och veil. Slutade med att jag fick ta min vanliga puder och försöka täcka över med vilket inte gick. Gillar verkligen inte att ha blank näsa! Med min vanliga flytande foundation och puder håller den sig matt. På kinderna höll sig smiket bra och såg jätte-snyggt ut. Men mellan ögonbrynen kröp det ner mellan rynkorna vilket inte alls var snyggt. Gillar inte heller att sminket glider av om man tar på ansiktet, vill helst inte bli randig eller fläckig. Så betyget blir inget vidare. Synd för jag hade höga förhoppningar. Nån som har en lösning på blank näsa? Jag måste grunda med hudkräm för jag har så torr hud att den krakelerar bara jag sköljt ansiktet med vatten.
    Jag har också väldigt torr hud och är tvungen att smörja ordentligt. Det jag har märkt är att vissa hudkrämer fungerar sämre tillsammans med smink, så ett tips kan vara att testa lite olika hudkrämer.
  • Vroooooom
    071001 skrev 2010-01-20 13:39:32 följande:
    Ni som betalar med kort vid beställning på Tikeis, hur ser det ut när sista klicket för godkänn är gjort? För mig blir det bara en vit tom sida och så nån text om http://secure5... i fältet och på en flik står det Verified by Visa. Mycket märkligt. Sen när jag går in på hemsidan igen så ligger grejerna kvar i varukorgen. Är det bara att inse att köpte inte har gått igenom och prova senare?
    Jag tror inte köpet har gått igenom om det blir så. Hur länge väntar du? Det kan ju ta ett tag innan man kommer tillbaka till sidan igen efter köpet.
  • Vroooooom
    Söthjärta: Jag har använt Tikei ganska så länge nu. Köpte min veil därifrån för ganska så länge sedan. Jag har märkt stor förbättring för min hud efter användning av Tikeis produkter. Har väldigt känslig, torr hud som lätt blir fet om jag inte smörjer mig ordentligt.
    Jag har också provat I.D men jag kan inte använda deras produkter, det kliar så jag blir galen.
Svar på tråden täckande foundation