Någon som sparar till barnet genom folksam??
Har varit i kontakt med folksam genom mina egna tillgångar. Hon rådde oss att börja spara åt sonen i folksam.
Har varit i kontakt med folksam genom mina egna tillgångar. Hon rådde oss att börja spara åt sonen i folksam.
mina barn har fått pengar efter sin pappas död.. jag har lagt pengarna i en kapitalförsäkring TREND genom folksam.
jag la in 140tusen var ( dom är 2stycken) den 18december..
i onsdags hade deras pengar stigit med 2500kr var
sparar du i en sån kapitalförsäkring så måste du spara minst 400kr/månad. Du står på försäkringen.. Sen sätter du barnet som förmånstagare om nåt skulle hända dig..
Men vi räknar ju med att du kommer att leva då kan du själv styra hur pengarna ska förvaltas
ett år måste pengarna vara låsta. Sen är det 4 uttag/år gratis
Jag skulle undvika kapitalförsäkringar i Folksam eller för den delen alla banker och försäkringsbolag som tar ut avgifter för kapitalförsäkringar. Folksam tar inte bara ut en årlig avgift på 0,7%+295 kr (kapitalförsäkring fond), de tar också ut avgifter om du vill göra återköp. De har dessutom ett mycket begränsat utbud av fonder och en värdelös websida. Undvik.
Avanza, Nordnet och Skandiabanken har alla mycket bättre avgiftsfria kapitalförsäkringar.
Den årliga förvaltningsavgiften är en procent av det totala fondvärdet och tas ut månadsvis.
Dom väljer ut dom bästa fonderna..
TS jag pratar bara från egen erfarenhet.. när det gäller folksam kapitalförsäkring Trend.
jag kan berätta om en annan story. Dom har dock inte trend utan byter fonder själva. För dom är duktiga på sånt.
hade 40tusen kronor på en försäkring. Tog ut 25 och har nu 33kvar