Hästtråden v. 11
JohannaJ: oj då!! Det lät verkligen inte roligt...krya på dig
JohannaJ: oj då!! Det lät verkligen inte roligt...krya på dig
JohannaJ: nix. Har noll koll på sadelvärlden...
Jahapp. Igår satt svägerskan upp på sin unghingst. Vi har ingen paddock så hon och en tjej hade gått iväg en bit på en skogsväg där hon provade att sitta upp.
ehh..hon blev inte kvar där särskilt länge...han slängde genast av henne och sprang sedan hem.
Svärmor mötte upp hästen vid stallet och släppte ut honom i sin hage (hon törs inte hantera hästar..hästrädd) så där lyckades han sno in sig i sina tyglar som åkte över huvudet på honom när han nosade på marken.
Blev skiträdd...kutade iväg och tyglarna gick av.
Inte så bra första försök.....
Skvaller ...skvaller..hehe
Pappan är mest känd i Nordsvensk kretsar så ni kanske inte vet vem det är...
Roland Wirenborg.
Han har tävlat mycket i både DM/SM/NM i plöjning med häst och skogskörning med häst.
Numera jobbar han på Kvinnersta Naturbruksgymnasium som lärare i brukshäststallet. Fast han har många järn i elden så han brukar kunna dyka upp lite varstans..haha..han har ju även eget företag som kör vid bröllop mm.
Och han håller på med avel, just nu har han Lindus 1885 hemma på gården. Han hade ju en som hette Orkan 1911 innan men de fick tyvärr avliva honom.
Han är jätteduktig
Att hon inte frågat honom är nog för att han inte har tid...och så tror jag inte hon vill ha hjälp :S
Jag var ju med som medhjälpare ett par gånger när hon satt upp på sin förra unghäst (ett sto ,arab/nordsvensk) och då tog hon det ju lugnt. Jag höll i ett långt ledrep..båda hade hjälm och handskar o s v.
Men det blev ju bara ett par gånger sen sålde hon den för att kunna köpa sin drömhäst..en arabhingst.
Nu när hon har en riktigt temperamentsfull häst så har hon så bråttom. vet inte varför..
välkommen Sara84!
Halloj halloj!
Fy fan vad slö man blir av att gå arbetslös. Suck. Jag kommer av mig helt..."orkar" inte ens städa hemma..haha
Red i måndags..märktes att han inte gått på länge för nu var han rädd för sin egen skugga! ( red med pannlampa) haha..så han höll på löjliga nordsvensk...