Hästtråden v. 11
Johanna: Ajajaj, vet hur det känns, hade en elak inhyrning förr tillbaka, v-blods travare - den hästen föddes elak-hon var elak hela tiden, även elak nu som äldre sto.... hon placerade sina båda bakfötter över mina lår, seglade rätt in i staket och blev liggandes - man drog mig ut ur hagen tydligen, kunde inte gå på flera veckor, och mina lår hade en härlig nyans av fina färger.
Var med och hjälpte till när hon föddes, å tamefan direkt när hon kunde stå på benen och röra sig så gick hon till anfall ..... satans märr
Är inte så insatt i pessoa sadlarna, rider själv i A-Prestige sadlar, både dressyr och allround m hopp. Kan inga bomvidder eller typer av just Pessoa - men en kompis hade en & den låg på ett litet smäckert halvblod, men ingen aning om bomvidd mm...men antar att hon hade ngt mot smal bom iaf -för det behöver den hästen iaf.
angel: Ja, inga problem med att man vet vart pengarna tar vägen känner mig onekligen lite fattig nu och mera hö + spån skall tas hem :)... hoppas jag slipper ngn veterinär på besök just nu iaf...
Fru W-borg: Be din svägerska att hon har hjälp när hon sitter upp, helst 2 st på backen där ngn leder hästen med låååååååååångt grimskaft & den andra hjälper henne upp, den hjälpredan kan sedan gärna gå på andra sidan hästen sedan m extra grimskaft, alltså då 2 som leder. Sätt på delta så sköter ryttaren allt själv men ledarna kan rycka in om det behövs.
Synd om det skall hända onödiga saker när man väl skall upp på ryggen, både för hästen och henne - säkerheten först av allt.
Usch!- var längesedan jag red in unghästarn nu
Fru X: Underbart och vilken underbar kille du verkar ha fått kan man få se lite nya bilder på honom?
-24 grader här så det blir nog ingen ridning för mig, mina leder pallar tyvärr inte att rida när det är för kallt