Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Hästtråden v. 11

Lathunden skrev 2010-01-10 18:02:05 följande:
    Är det nån här som håller på med detta?
    " target="_blank">

Härligt! {#lang_emotions_laughing}

Njae..jag ligger nog lite i lä där... {#lang_emotions_dreamer}

Mina hästar må kunna få en pressening över sig/ gå under den/ man kan dra den över dem "svårt att förklara" och gå på olika sorters broar o "trappor"...men det där..."avundsjuk", så långt har jag inte kommit {#lang_emotions_embarassed}
    I´m the one and only....of my kind...
  • Isnogood
    {#lang_emotions_yell} Jag blir tooookig..!

Oturshästen är i gång igen... (ja, jag vet att det inte är hans fel...)

Denna gång:

Hovslagaren var ute för rutinverkning, upptäcker då att isl.hingsten har hålväggar...
    -På ALLA hovar... NU på vintern....gah...ska komma tillbaka hit snart igen o verka om, det var så kallt när han var här sist så han kunde inte ta så mycket...
    Så nästa gång kanske vi får domen om det ska gå några veckor till innan nästa verkning el om vi ska åka till sjukan o söva honom så dom kan verka av allt på en gång....

Jag BEHÖÖVER inte mer utgifter nu.....
    Jag är kvinna, hetro, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood
    cajsasmamma skrev 2010-01-29 10:41:33 följande:
    FruW fint med vattenläcka...*not*  Idag ska jag vissa K för några som är intresserade av han och ja har ingen klump i magen så det måste väl kännas bra???? nu en fråga till er som har köpt/sålt häst vem bruka stå för vet.bes?
    Det har jag också undrat.

Jag gjorde som så när jag sålde min "lilla" jätte, att jag erbjöd köparen att göra en besiktning på honom  men att jag kunde dra av halva kostnaden på priset.
    -Resonerade som så att det skulle vara intressant för deras del då de även har möjlighet att välja veterinär så dom kunde vara säkra på att allt gick rätt till.

-När jag köpte mitt gammelsto så var det nämnligen säljaren som gjorde en veterinärbesiktning och veterinären var av ALLT annat än en seriös sådan...
    Skrev ua på allt men hon var så full av mask i magen så det vällde ur henne i flera dagar efter upprepade avmaskningar, strålröta (massor), full av löss, ömma ben o fnasiga tänder...

Idag är hon däremot en gudahäst {#lang_emotions_heart} om man frågar mig i alla fall.
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood

Gah..blir tokig (are) snart...

För 1 1/2 vecka sedan så sprängde lillhingsten staketet, gick igenom 6 elband och in i tjejernas hage, jag o dottern kämpade i några timmar med att få tag i honom o hålla honom o tjejen han uppvaktade på avstånd från varandra.
    -Till slut så lyckades vi få in alla i stallet men släppte ut stona igen när killarna var instängda.
    Knöt trådarna o lät strömmen vara avstängd, tills allt gått igenom o kontrollerats..

Har ännu inte fått i ordning på banden, har kollat ALLT men aggregatet klickar på jordfel...han indikerar ström på stark styrka men även på jordfel...inte kul...

-Vågar nu inte ha hingstarna o stona ute samtidigt...

Kan ju liksom inte göra så mycket ang jordningen heller, har 4 spett i marken o det har fungerat förut...o nu är ju marken en aningen för hård för att göra något åt detta i alla fall.

• Isnogood
    cajsasmamma skrev 2010-01-29 19:21:26 följande:
    , Kan är en gammal c-ponny herre som är rättså grov. Eftersom jag ibland tar imot hästar som har fart illa åt så kom han till oss för drygt 1år sen. han är verkligen en klippa , han är smart, snäll, och lätthanterad. men tyvärr verka det som inte rätt köpare ha hittat hit ännu.
    Visst är det kul när folk utger sig för att vara något som dom absolut inte är...

Min valack som jag sålde förra våren kastade av 4 personer som sa sig vara BRA ryttare.

O då kämpade han inte ens...ett lätt litet skutt o sedan var dom på backen...
    -En av dem lyckades alldeles på egen hand då hon svängde honom alldeles för nära elstängslet så rumpan hans gick emot banden, men ändå så skyllde hon på att han inte var bra och ville inte prova mer.

-Gjorde inget, ska jag sälja en häst så ska jag känna till 100% att det är rätt o jag ska kunna se på hästen att den verkar trivas, vilket han gjorde med dom som köpte honom
  • Isnogood

Oh, tinker..?

Kan rekommendera att kolla lite på http://www.svenskatinker.se/ finns en förening till men den är inte så seriös...
    (köpte mitt sto från kvinnan som startade den andra...plus att jag hört en hel del mer negativt om dem under åren)

Finns en uppfödare i Dalarna (Susanne någonting) som är en jättebra människa

sedan så finns ju så klart alla privata säljare förstås

Ja, rasen ligger mig varmt om hjärtat, har haft 2 men har nu bara en...

• Isnogood

Åh, kan ju tillägga att tinkerkillen jag sålde hade en mankhöjd på 165 cm så nog finns de i större format, maffig kille med dasslock till fötter...
    Veterinären tippade honom på 1200 kg när han skulle kastreras...

Dom flesta tinkrar som importeras till Sverige är lite mindre i storlekarna, de största o finaste "snos" ofta av bla England, men det börjar komma fler o fler högre tinkrar här med.

• Isnogood

Hoppas snön kommer ge sig snart...så här ser hagarna ut i dag  {#lang_emotions_undecided} o detta är islänningshingsten...kan ju tänka er hur shettishingsten får kämpa för att ta sig runt i hagen...
    Men motion får dom ju på köpet  {#lang_emotions_dreamer}
    "Försöker se något positivt i det hela"
  • Isnogood

Jag har sån ågren...

Ikväll så satte vi ut en annons på shettishingsten... Uuu, inte kul, så att man drar sig för att lägga ut på flera ställen, ungefär som att minimera möjligheten att sälja honom...fast vi måste Obestämd

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood

Ingen som vet någon som kan vara intreserad av en liten shettiskille med bra stam..?
    -Han behöver komma till någon som har tid och är körintresserad då han verkligen älskar att tömköras (!)
    -Han är jätteblyg i hagen o i stallet med attans framåt på vägen när selen o tömmarna e på.
    Han är 4 år i år.

Söker också eventuellt med ljus o lykta efter någon som är intresserad att ta en islänningshingst på foder, eventuellt att köpa...världens goaste hingst på 3 år i år. Har gått som "vildhäst" i hagen men älskar människor o att bli pysslad med, gosar gäääärna.

Båda är vana med lösdrift, att stå i box, vara uppbundna, ha täcke (vid extremväder) o att pysslas med.

Med stor sorg i hjärtat känner jag att jag inte kan klara av 4 hästar, särskilt inte då dottern flyttar till våren /sommaren o ja då blir ensam att ha hand om dem.

(Finns nog bild i mitt galleri...)

I live on the dark side...the devil is my confederate
Svar på tråden Hästtråden v. 11