Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Sialch skrev 2010-05-06 14:15:34 följande:
    Länge sedan jag var in nu, har läst lite men inte allt... mkt strul med mig så därav min tystnad... NGN som vet NGN som skulle vilja ta en travar (fd) på foder. Född 93 haft 5 föl, trevlig i alla lägen m ngt pigg att rida.. Inboxa mig isf... Mitt sto skall snart betäckas igen..haft 1 brunst och skall åka till seminstation i slutet av nästa vecka... Hämta sonen på dagis nu..återkommer.
    Vet ingen som vill ha häst på foder, tyvärr!

Vad blir det för hingst iår på ditt sto???
  • cajsasmamma

FruX håller tummarna att det fortsätter åt rätt håll!!! Och sen kan jag inte sluta le mot din kommentar att dina ridkläder är dom dyraste öht:) det är samma här.

• cajsasmamma

idag skulle vi köra intervall jobb men jag la mig med en h-vetes migrän igår och vakna med ännu värre migrän och spydde som en gris. så hästerna fick en xtra vilodag!!

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-05-11 22:20:56 följande:
     cajsasmamma: hoppas du kryat på dig!
    Jo huvudet är bättre , men tyvärr så är mitt immunförsvar blivit sämre igen :( har en väldigt ovanlig sjukdom som göra att immunförsvaret blir dåligt.

idag var det en tjej här och test lite monte på rotterdam, skulle vara så himla trevligt och få lite hjälp av nån några gånger i veckan
  • cajsasmamma
    Fru Wirenborg skrev 2010-05-14 08:30:01 följande:
    Håler tummarna att du hittar nån som kan hjälpa
    Ja det hoppas jag med!!!

Här spöregnar det, tur är väl att min pappa ställer upp och kör 3hästar idag så behöver jag bara sela på dom :( skulle bli kanonsjuk om jag va tyvungen och köra!
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-05-14 13:02:44 följande:
    Pustar ut med kaffe o macka. Har varit nyttig hela fm, tråcklat ihop två hästflockar till en.  Håll tummarna för att det flyter på lika fint i fortsättningen!
    *håller tummarna^*
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-05-14 15:47:05 följande:
    TACK! Än så länge så går allt bra. Det är man fan värd känns det som!
    ja det är du värd :)
  • cajsasmamma

Jag har sån jäkla otur!!!  Igår stegra sig en ponny(maxad B-ponny) slog mig i huvudet med enaframhoven, på ner vägen hamna han på moin axel och han fick mig under sig och han landa med både frambena på min högra vadd.. Så nu ha man en vadd som är dubbelt så tjock än den andra vadden och skiftar färg från vinröd-blå till svart!! Så jäkla trött på att hela tiden ha ont så nu ska jag iväg och vila mig och tänka över saker och ting i några dagra

• cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-05-15 22:45:45 följande:
    Näää... FY så osis! Vad var det för krutpaket som gör sådär? Krya på dig!
    Det var ett russ :/
    Fru Wirenborg skrev 2010-05-16 13:07:43 följande:
    cajsasmamma: ojojoj..krya på dig Fru X: Den var asbra! haha ja,det är ju verkligen synd att inte min nordis ville gå med hingsten när den kom förra året. Hingstkräket hade behövt ha en dominant valack som kunde ta ner den på jorden. Vi lär få dela av hagarna nu. För min kuse vaktar "sina" ston och vill knappast ha in en ny valack som stona trånar efter. Och en galopphäst kostar ju att tränas så det vore ju sjutton om min häst satte stopp för dess karriär som hittills tycks ha kostat mer än det smakat . Arabhingsten kommer antagligen att fortsätta vara hingst. Svägerskan vill knappast få den kastrerad efter de lovord den fått från arabvärlden. Hon har förresten inte provat att sitta på den sen det första och sista misslyckade försöket...
    Ska försöka krya på mig!!!

Din svägerska kan lämna in hingsten till mig så kan han gå min Räkan {#lang_emotions_cool} Räkan hatar alla andra hästar av det manligakönet !!!
  • cajsasmamma

Lina06 Välkommen

Tyvärr kan jag inget om sadlar, håller på med trav.

Cecese; Roligt att höra att det går framåt med din häst

Svar på tråden Hästtråden v. 11