Inlägg från: Fru X |Visa alla inlägg
  • Fru X

Hästtråden v. 11

Cajsasmamma: JAG har också BARA lastat några dagar o så ett par dgr vila o så last igen. Tålamod.
    ville ha ett bollplank, tack för komplimang
    Tänkte om det fanns nåt mer som jag inte tänkt på! alltid öppen för att lära mig mer.

Nemia, struligt värre... hoppas att det löser sig. Du som ägare/uppf är skyldig att förse hästen med pass. tyvärr ska man kanske inte lita på vackra ord?
    Krya på dig.

I morse red jag träning med e, gick som smort. Ha aldrig harit bättre än nu! Coolt med en 19åring som fortsätter att utvecklas!

• Fru X
    Nemia noj skrev 2010-08-23 09:43:36 följande:
    Ja pass o chipp löser ju jag, Men för att få dom stambokförda måste ju hingstägaren sända in betäcknings resultatet innan sista aug. Och de vägrar hon göra. Madicken föddes i april och nu e det slutet på aug och inget har hänt, så tråkigt, nu måste jag antingen fixa dna kontroll eller regga henne som korsningsponny..
    oki. Fan vad surt!
  • Fru X
    Nemia noj skrev 2010-08-23 09:43:36 följande:
    Ja pass o chipp löser ju jag, Men för att få dom stambokförda måste ju hingstägaren sända in betäcknings resultatet innan sista aug. Och de vägrar hon göra. Madicken föddes i april och nu e det slutet på aug och inget har hänt, så tråkigt, nu måste jag antingen fixa dna kontroll eller regga henne som korsningsponny..
    Tänkte lite fel där. DNA test görs ju alltid vid reg av SWB,  som i regel tillv med semin.
    Och på fjord.
    "trodde" att man alltid gjorde det vid reg av alla raser. Förstår att du är frustrerad.
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-08-24 13:12:01 följande:
    jag tänker iaf inte anmäla dig :)
    Nä, vem skulle komma på tanken? Det är väl bra att folk får veta så man kan undvika ju!?!
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-08-24 17:41:36 följande:
    Tyvärr finns det folk som gör det ibland :/
    men som sagt så är de bra att folk å veta!!

Så här ser det ut med mina 5 hemmavarnde hästar nu
    1 ny vaccinera
    1  med hovböld ( utgrävd igår)
    1 med sår på munnen
    1 konvalcent(han som ha vart skadad sen midsommar)
    1 som ska starta på söndag

alltsåser allt helt tryggt ut och lämna över till stalltjejen , för imorgon ska jag opereras !!!
    Ser tryggt ut!!!
    LYCKA TILL med op

MMMM:
    Välkommen!
    Här har varit lite stiltje ett tag. Kanske det blir ny fart nu? Spännande med ny häst!
  • Fru X
    Nemia noj skrev 2010-08-26 10:16:02 följande:
    Trevigt med lite nya ansikten i tråden, har vart ganska lugnt i tråden hela sommaren, men precis som en annan har de väl vart dessto mindre lugnt med andra saker i sommar.

Konstatera idag att Madicken nog växt om mamman nu. Helt otroligt va hon växer.  Hur hög tror ni hon kommer bli, hon e korsning shettis på 1 m och welsh på ca 115 cm. Hon ligger nog runt 99-102 nu.
    90% när de är 1 år: Tex. 105 cm, blir 105+10,5=115,5.

Förutsätter att hon är "normalt"  utvecklad.

enligt dessa beräkningar ska min H bli 162, han är lite sen, var tunn i våras så tippar på 164-166 = PERFEKT!
  • Fru X

Laddar för att åka på kvalitén och vara lite funktionär.
    Ser fram emot det extra mkt, eftersom jag "missade" treårstestet.
    Dagen börjar m godkänghingst. Hela helgens vinnare??? Tur man får se allihop!

• Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-09-03 11:31:07 följande:
    Fru X ; har en kompis som ska ha med sin häst på kvaliten så funderade på at åka dit och titta men tyvärr ser morgondagen fullbokad ut, fast jag är sjukskriven och på söndag startar våran ponny här på mantorp :)

Nemia; Fin bild :) jjag skulle hämtat hem min dotters shettis i veckan men orkade inte :( händer mycket här hemma nu och jag har inte sovit mycket dom sista dagarna :/
    Vreta?

Jag hänger på Strömsholm...
  • Fru X
    Kaninfarmen skrev 2010-09-05 22:19:28 följande:
    Hejsan alla hästkunninga.....

Får jag ställa en kanske i era ögon banal fråga.....?

Om man betäcker ett sto, kan man då rida henne under tiden hon är dräktig, eller ska man låta henne vila?

Stoet är 15år gammalt......

Vore tacksam om ni kunde räta ut mitt frågetecken.....
    Lätt träning/motionsrindning är bara bra. (nån timma per dag)
    Tävlingsträning ska man undvika/ha vääälidigt stora kunskamper om.

Cajsasmamma: kul!
Svar på tråden Hästtråden v. 11