Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
Familj Lo: om hon är så tunn som du säger så hade jag inte ridit henne i början utan koncentrerat mig på att få upp hullet på henne.. Och sen jobbat henne mkt från marken, tömkörning är ett kanonbra sätt att få hästen att sätta muskler. Eller ta skrittpromenader för hand ut i skog och mark med henne.
[quote][quote-nick]lenire skrev 2011-12-31 09:31:20 följande:[/quote-nick]Familj Lo: om hon är så tunn som du säger så hade jag inte ridit henne i början utan koncentrerat mig på att få upp hullet på henne.. Och sen jobbat henne mkt från marken, tömkörning är ett kanonbra sätt att få hästen att sätta muskler. Eller ta skrittpromenader för hand ut i skog och mark med henne. [/quo Åhh hon väger ju idag nästan 500 kg så är muskler som behövs byggas, hon ör skrittad och riden ett tag hos tidgare ägare, men tänkte med långa runder och ut och gå med henne. Men hur många gånger i veckan och hur länge per pass tycker ni passar?
Jag tycker att man till en början kanske man arbetar i ca 15minuter 2dagar i rad och sen en dag vila. Jobba mycket markarbete och satsa på att hästen ska gå i rättform och den jobba väl.
Satsa på ett bra foder. och om ni fodrar med ensilage så ge E-vitamin och selen tillskott eftersom det försvinner ifrån ensilage vid inplastning och hästen kräver det vid muskeluppbyggnad.
Nu hoppas jag att min mobil inte hittar på egna ord eller tappat bort text
Dagens teknik
min mobil är hopplös att skriva på
Vill nästan ta in hästarna nu för är storm ute!