Hästtråden v. 11
vill ni se min nya häst live så har youtubat lite från lilla skötarens mobil
och hmmmm, ignorera sitsproblemen. Mitt högra ben fungerar inte därav svajigheten.
vill ni se min nya häst live så har youtubat lite från lilla skötarens mobil
och hmmmm, ignorera sitsproblemen. Mitt högra ben fungerar inte därav svajigheten.
behöver hjälp och råd. Tokbockande b-ponny som blivit lycklig av sitt numera ridskolefria liv. Vad gör man?
Och nej han har inte ont. Är nykollad iom vet.besiktningen.
Ogift fru: Han såldes för att han var för busig för ridskola just under hoppning. Hoppningen går kanon! Men tyvärr inte galoppen Ska prova din modell men snodden först. Tack!
cajsasmamma: Han har gått max 2 lektioner om dagen och 4 dagar i veckan. Och då mest skritt och travgrupper. Kraftfoder får han inte. Ny sadel är på gång men denna klämmer inte heller enligt sadelutprovaren men det är andra ponnyns sadel.
dotterns blogg om ni vill se honom:
borisochbebisochjag.blogspot.com
tack för alla tips!
Jag satt upp på honom själv igår (han dör väl inte av 55 kilo) efter fru X iidé. Han bockade inte en enda gång men är galet stark i galoppen. Jag kunde knappt hålla honom men herregud vilken hopponny vi köpt! Han bjuder på allt och ligger högt över LB/LA höjder. Bara vi får ordning på den här busen så har vi en pärla.
Igår bockade han som sagt inte men drog ner huvudet i galoppen och stack iväg med Alicia som såklart blev rädd och tappade balansen och ramlade av. Så nu får ha endast galopperas i lina av henne.
Så vi börjar från andra hållet då. Balansövningar? Tips? Han är så himla fin i traven och vi har tid att skynda långsamt så ös på nu. Vad ska vi hitta på?
Jag gjorde en riktig fusklösning igår och spände på en gräsrem lite löst. Han kunde fortfarande söka sig nedåt och gick i en trevlig form men när han i galoppen skulle sänka huvudet och sticka iväg tog det stopp. Det var en förvånad ponny coh dotter som galopperade vidare. Jag vet att det inte är en långsiktig lösning men fasen vad skönt det känns att det fungerar just nu! Nu kan hon jobba på balansen utan stigbyglar och igår travade hon på volt med armarna sträckta utåt.
Så kampen Mamma vs ponny står just nu 1-0
Jag tror att han lärt sig att få av små ryttare som kanske varit lika med obehag. Genom att dra ner huvudet åker man om man väger 20 kilo hur duktig man än är. Det räcker att man är lite tyngre och han försöker inte ens. En trist olat helt enkelt.
Så att stå i lättsits och galoppera på är i det här läget farligt. Jag vill inte att A ska bli rädd av för många vurpor.
Här hoppar jag snabbt in med uppdatering om bockläget.
Bättre! Igår gick han så mjukt och fint både i trav och galopp så det går framåt. Nu gäller det bara att få dottern att lita på ponnyn igen.
formen obefintlig men han lyssnar! Tjohoo! Och hon är inte rädd för honom. Det här kan bli riktigt bra.
www.youtube.com/user/ponnymamman
välkommen hit!
Jag har en elak ponny, en snäll ponny och ett halvgalet halvblod.