Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

Hästtråden v. 11

Har bestämt mig nu för att skita i o regga henne som welsh part breed utan reggar henne vid ASRP istället. Orkar inte bråka med hingstägaren längre De e över 1 år sen vi köpte Olivia o har ännu inte fått någe vättigt ur hingstäageran så de får vara nu.

• Nemia noj

Nu jäklar är reggistreringen i full gång, fick ordentligt med feed back från ASPRs registrator nu, och hingstägaren fick en månad på sig att skicka betäcknings resultatet till mig annars kommer registratorn ringa upp henne
    Så nu har jag lite pappersarbete framför mig, och sen är de bara att vänta.

• Nemia noj
    Fru X skrev 2010-08-26 22:33:11 följande:
    90% när de är 1 år: Tex. 105 cm, blir 105+10,5=115,5.

Förutsätter att hon är "normalt"  utvecklad.

enligt dessa beräkningar ska min H bli 162, han är lite sen, var tunn i våras så tippar på 164-166 = PERFEKT!
    OJ.. Hon mäter ca 99-102 nu, och blir 1 i April
  • Nemia noj

Jag har ju haft en mini shettis med kronisk fång. Ingen enkel lek om jag ska säga den negativa delen först..
    Hon har hela sin tid hos oss stått på väldigt väldigt magert bete, så gott som nästan jordbacke. Fått analyserat hö året om. Samt fri tillgång till halm.
    Min dotter red henne måttligt, 2-3 gånger i veckan max inge större turer så men visst dom har skrita, trava, galopera o hoppat lite smått. Bianca är en riktigt charmknutte, gör allt som dottern bad om o lite till. Tyvärr så har hon en kronisk hälta på ett ben, och vi valde att sälja henne då dottern växt ur henne.
    Men hon kom till en ny familj med en ridtokig 3 åring, som ä'ven dom älskar henne.

Dock har hovslagaren sagt att åker hon på ett anfall till av fång, då kommer hon bli tvungen att avlivas. För hon kommer inte klara en omgång till.

• Nemia noj

En lite höst hälsning från min stora tjej o Madicken

• Nemia noj
    Mystic noblesse skrev 2010-09-13 13:53:30 följande:
    Hej alla!

Jag måste rådfråga ngn om att sälja häst. Har min ute på annons nu och det är en tjej som frågar om hon får ha hästen på prov. Jag känner spontant nej men hur hade ni gjort? Jag känner att det är bäst för mig och hästen att tjejen får komma och provrida ett par gånger istället.
    Jag hade nog oxå sagt nej där. Provrida och testa hästen på hemma plan är ok. Men de blir bara jobbigt när de ska börja tjaffsas om prövotid, då de med stor risk kommer bli en massa farande fram o tillbaka med hästen om dom väljer att inte köpa efter 1,2, 3 veckor eller om de e m´ånader som gäller.
  • Nemia noj

Hej tråden, har inte orka engagera mig så mycket här, har tagit ett tungt beslut att avväkla hästarna helt. Men hade hoppas någon kan ta en eller flera på foder. för de e säkert bara en dyster period. Men hur f** tar man sig ur en sådan period?
    Jag har annars tyckt allt med hästarna vart kul, till o med mocka och göra skit göran. men nu känns de som ett måste att rida till o med, allt e bara pest o pina.. Gråter Satte ut alla hästarna på annons förra veckan o grina hela kvällen, fick en massa svar men alla som bara var intresserade av att köpa sållades bort ganska fort. Vill ju inte sälja igentligen... Men vart hittar man fodervärd/ar till 3 hästar o 1 föl?? ... Gråter

• Nemia noj

Jo jag har haft dom på lösdrift i nästan 10 år. Men känner inte att de e skoj o åka dit längre ens. Min sambo har skött hästarna i en veckan nu. Vet inte vad som tagit åt mig.. Gråter

• Nemia noj
    Mother of 5 skrev 2010-09-29 18:04:02 följande:

Red min Vicke idag för första gången sen jag hämtade honom i söndags. Och det gick så JÄKLA bra. Mös som ett litet barn på julafton. Älskar min goding.

Han är ett varmblod på 16år och 160cm i mkh.

Ser ut som "Svarta Hingsten" och är SÅ vacker. En riktig myskille är han när man pysslar med honom (och så letar han efter gosaker i min ficka).

Drömmen blev verklighet... (och med det menar jag ju drömmen om egen häst som man haft sen man var LITEN).

Men hmm... Nu började jag fundera på om det är min gamla herre du köpte, jag sålde min Vicky i sommras till en tjej Lousie G. Han e född 94, svart. Runt 160 som du beskriver. Ganska bastant herre. Heter Quick victory.
    Kan det vara samma???
Svar på tråden Hästtråden v. 11