Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

Vad göra när man tappat bort passet?

Du kan när som hellst ansöka om nytt pass. säkrast är dock att göra en polisanmälan på det försvunna passet..

• bakeacake
    Smulan87 skrev 2010-01-07 11:04:54 följande:
    man kan skaffa ett såntdär "sålänge-pass" om du inte har de gammla, de tar en himla tid att få nytt. de gjorde vi iaf till min bror för ett par år sedan.
    Jaså? en himla tid? mitt pass tog 5 dagar.. å då var det ändå under högsässong mitt i sommaren.. ett provisoriskt pass kostar väl 900 kr om ja inte missminner mig, å ett nytt pass kostar 350kr...
  • bakeacake
    Blåsan skrev 2010-01-07 11:09:43 följande:
    Om jag inte hittar de får jag polisanmäla de och ansöka om nytt men hur lång tid innan resan tror ni jag behöver göra de för att vara säker på att hinna få de?
    det ska inte ta längre tid än MAX 2 veckor.. ja tror tillåmed att dom sänkt maxtiden till 8 dagar..
  • bakeacake
    Smulan87 skrev 2010-01-07 11:11:11 följande:
    fast för 10 år sedan så tog de inte 5 dagar, de var därför vi hade ett som du sgäer provisoriskt pass. fast det kanske är olika beriende på hur mycket dom har att göra, vad vet jag
    fast 10 år är inte heller "några år sen"

sen kan ja väl tycka att det är liiiite slarvigt att inte kolla upp passen tidigare än de 2 veckor som det tog för 10 år sen att få passet....
Svar på tråden Vad göra när man tappat bort passet?