• Anonym

Malignt Melanom

Hej

Jodå jag mår bra. Skall in på behandling på onsdag. Sista gången i Göteborg sedan blir det Lund fr.o.m. april.

Det har varit så mycket med flytten och allt runtomkring. Alla undersökningar och så. Hittills så visar röntgen igen att det minskar i alla fall. :)

Tack för att ni bryr er om. Kramar!!

• Anonym

Tack snälla Ulle för att du berättade den jättetråkiga nyheten. Det var riktigt ledsamt att höra även om vi redan befarat att det var så. Usch vad trist. Jag har tänkt så mkt på henne och inte riktigt kunnat släppa tanken så det var skönt att få veta. Men så fruktansvärt tragiskt . Men vilkem otrolig fighter hon måste ha varit, var ju rätt dålig i november redan.
    Hoppas din behandling går bra. Kram!

• Anonym

Hej Ulle, får jag fråga en sak om malignt m? Är atypiska celler i ett födelsmärke samma sak som att man har cancer? Fick ett sådant besked idag, fick panik, och försöker få veta mera..
    Jag tycker du är beundransvärd, du verkar så lugn o sansad och väldigt stark! Önskar jag var i närheten..

• Anonym

Ja.. det låter mänskligt, klart man måste gråta och tycka jobbigt även om man är stark. Men jag tycker iaf du är cool!
    Jag får ringa, vet bara inte hur jag ska kunna sova i natt.. har letat på nätet men hittar faktiskt inget om atypiskt.
    Får jag fråga, såg dina märken otäcka ut, växte de och så?
    Min dr var helt säker på att det här märket inte skulle vara ngt o ville inte ta bort det, det var jag som propsade, så detta känns lite snopet..

• Anonym

Ja, sköterskan ringde för de ska skicka remiss till kirurg som skall ta bort mera. Hon sa dock att det absolut inte måste betyda ngt.. men det är föga tröst och vågar inte riktigt lita på det.. i synnerhet som de inte tyckte det såg farligt ut från början..

• Anonym

men, är det då sjukt som = cancer? ELler kan det vara förstadie? ELler ofarligt?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-03-10 21:22:38 följande:
    men, är det då sjukt som = cancer? ELler kan det vara förstadie? ELler ofarligt?
    Kan det kanske vara samma som dysplasi, alltså att man har cellförändringar men som är ofarliga?
Svar på tråden Malignt Melanom