• Judy

Ni som använder kondom! Vilken sort är bäst?

Det finns en djungel av kondomer och jag är väl inte direkt någon flitig användare av kondom. Jag och min sambo använde oss av det en kort period och jag märkte ingen skillnad på de vi testade, inte han heller.

Vilken sort föredrar ni och varför?

• Svar på tråden Ni som använder kondom! Vilken sort är bäst?
  • honkie

ju tunnare desto bättre. cho-san brukade jag använda när jag fortfarande köpte kondomer.

• Judy
    honkie skrev 2010-01-07 15:04:29 följande:
    ju tunnare desto bättre. cho-san brukade jag använda när jag fortfarande köpte kondomer.
    Okej, jag kommer inte ihåg om vi provade den förut eller inte..

Är det verkligen såå stor skillnad på att köra med kondom och utan?
  • honkie
    Judy skrev 2010-01-07 15:07:38 följande:
    Okej, jag kommer inte ihåg om vi provade den förut eller inte..Är det verkligen såå stor skillnad på att köra med kondom och utan?
    ja jag tycker jag känner hyfsad skillnad. tjejen avskyr kondomer, hon får "ont"
  • Judy
    honkie skrev 2010-01-07 15:12:57 följande:
    ja jag tycker jag känner hyfsad skillnad. tjejen avskyr kondomer, hon får "ont"
    Okej, ja det är tråkigt att kondom ska vara så besvärligt för många!

Det är kanske inget alternativ ändå igen..
  • Mr Espresso
    Judy skrev 2010-01-07 15:01:52 följande:
    Okeido är helt ok!

Det finns en djungel av kondomer och jag är väl inte direkt någon flitig användare av kondom. Jag och min sambo använde oss av det en kort period och jag märkte ingen skillnad på de vi testade, inte han heller. Vilken sort föredrar ni och varför?
  • Anonym (mk)

Profil är väldigt bra men testade durex pleseurmax. Ursäkta ev. felstavning.  Verkar som att det är mer glid i Durex kondomer och jag gillar det men det är ju olika.

• Judy
    Anonym (mk) skrev 2010-01-07 21:38:19 följande:
    Profil är väldigt bra men testade durex pleseurmax. Ursäkta ev. felstavning.  Verkar som att det är mer glid i Durex kondomer och jag gillar det men det är ju olika.
    Okej, den har jag inte testat!

Är dock inne mer på de extra tunna kondomerna, som tex RFSU:s Zenith, någon som testat den?
  • honkie
    Judy skrev 2010-01-07 22:01:54 följande:
    Okej, den har jag inte testat!Är dock inne mer på de extra tunna kondomerna, som tex RFSU:s Zenith, någon som testat den?
    har tyvärr ej testat men du är förmodligen inne på rätt spår. bästa kondomerna jag testat var supertunna från thailand. dom satt åt bra och det kändes så nära kondomfritt som man kan komma.
  • MrBear

En jag testa igår var något jag verkligen kan rekomendera, den heter One - Super Sensitive.
    "Revolutionerande tunn, unik rondellpaketering och vackra motiv - dessutom går varje penny som producenten tjänar till olika HIV-projekt i Afrika. Just den här One-varianten är extra mjuk och känslig."

Det var betydligt bättre känsla i den än den jag brukar använda (Kung).

Och ja det är stor skillnad med och utan kondom. En liknelse kan vara att om man doppar handen i varmt vatten med och utan diskhanske. Kanske inte bästa liknelsen men men. Jag har inget emot att köra med kondom för jag vill inte ha några barn, får se om man tar beslutet att sterilisera sig nångång.

• Judy
    MrBear skrev 2010-01-08 01:17:27 följande:
    En jag testa igår var något jag verkligen kan rekomendera, den heter One - Super Sensitive. "Revolutionerande tunn, unik rondellpaketering och vackra motiv - dessutom går varje penny som producenten tjänar till olika HIV-projekt i Afrika. Just den här One-varianten är extra mjuk och känslig." Det var betydligt bättre känsla i den än den jag brukar använda (Kung). Och ja det är stor skillnad med och utan kondom. En liknelse kan vara att om man doppar handen i varmt vatten med och utan diskhanske. Kanske inte bästa liknelsen men men. Jag har inget emot att köra med kondom för jag vill inte ha några barn, får se om man tar beslutet att sterilisera sig nångång.
    Okej, den likställs med RFSU:s Thin (förr cho-san), har du testat den med? Är den du rekommenderade bättre?

Oj shit, det var en bra jämförelse! Då kan jag förstå att min sambo inte tycker om kondomer speciellt mycket..
Svar på tråden Ni som använder kondom! Vilken sort är bäst?