• Judy

Ni som använder kondom! Vilken sort är bäst?

Det finns en djungel av kondomer och jag är väl inte direkt någon flitig användare av kondom. Jag och min sambo använde oss av det en kort period och jag märkte ingen skillnad på de vi testade, inte han heller.

Vilken sort föredrar ni och varför?

• Svar på tråden Ni som använder kondom! Vilken sort är bäst?
  • MrBear
    Judy skrev 2010-01-08 12:20:06 följande:
    Okej, den likställs med RFSU:s Thin (förr cho-san), har du testat den med? Är den du rekommenderade bättre? Oj shit, det var en bra jämförelse! Då kan jag förstå att min sambo inte tycker om kondomer speciellt mycket..
    Jag testade den förut, men ingen har varit i närheten av One. Vart tvungen att testa en annan kondom direkt efter, och man kände skillnad.
  • Judy
    MrBear skrev 2010-01-08 15:16:42 följande:
    Jag testade den förut, men ingen har varit i närheten av One. Vart tvungen att testa en annan kondom direkt efter, och man kände skillnad.
    Okej! Värt att testa absolut!
  • Judy
    MrBear skrev 2010-01-08 15:16:42 följande:
    Såg nu att den är ännu tunnare än thin, som är 0,05 mm och Super sensitive är bara 0,03 mm!
  • eva95

För mig är det skönast utan kondom.

• Anonym (kondomtjejen)

Har prövat en hel del kondomer och mina absoluta favoriter är Fetherlite Elite (Durex), supertunna med massor av känsla samtidigt som de känns säkra. Har fått lite "sveda" av Cho-san om man har sex mer än en gång i veckan...  
    Har prövat P-piller och det var inget för mig

• Anonym (tips?)

Har ni några tips till oss? Min mans kondom glider alltid ner när vi har sex, vad beror det på? (Han använder oftast profil).

• Anonym (Viks)
    Anonym (tips?) skrev 2010-03-14 19:30:26 följande:
    Har ni några tips till oss? Min mans kondom glider alltid ner när vi har sex, vad beror det på? (Han använder oftast profil).
    För stor?
  • Anonym (Lilli)

Vi använder Pasante (tror jag det heter) enda kondomen vi hittat som är tillräckligt stor... Men den funkar bra... Jag känner egentligen ingen större skillnad, sambon säger att den är så pass liten att det egentligen kan kvitta honom...

• Anonym (true feeling)

precis som Lilli säger så är pasant att föredra ifall man vill ha olika smaker, färger eller storlekar. vi har själva använt dem, men den bästa kondomen just nu är utan tvekan true feeling från rfsu!!!

• Anonym (D)
    Anonym (true feeling) skrev 2013-03-20 15:44:30 följande:
    precis som Lilli säger så är pasant att föredra ifall man vill ha olika smaker, färger eller storlekar. vi har själva använt dem, men den bästa kondomen just nu är utan tvekan true feeling från rfsu!!!
    Använder den också med min flickvän :)
  • Anonym (A-man)

Om man vill prova lite så finns det en "buffe"
    www.kondomtorget.se/kondomer/rfsu-mixpack.html

Personligen gillar jag när den sitter tight så det känns att man "fyller ut"
    Ju tunnare ju mer "icke kondom känsla" ger det.
    Ju tightare ringen sitter nedtil ju mer blodfylld blir man, men det gör ont när den ska rullas över "mitten" man får ta i lite.

• Tell

Finns en som heter Manix Skyn extra lubricated som är väldigt tunn och latexfri.
    Har dock inte testat ännu. 

• ITpappan

Thin eller ännu hellre "True feeling".

True feeling är nog den som varit närmst känslan av att inte ha en kondom.

Normalt är det kan 10-20% så skönt som utan kondom. Med true feeling skulle jag säga att det var 50-60% så skönt som utan.

Svar på tråden Ni som använder kondom! Vilken sort är bäst?