elink skrev 2010-01-07 17:10:48 följande:
min syster bor i dubai. jag pratade med henne för några dagar sen, då låg hon vid poolen i sitt comunity, med kläderna på för det var inte så varmt att man kunde ligga i bikini. jag tror bästa perioden för dubai är vår och höst. har själv varit där vid påsk och då var det snäppet för varmt ute men persiska viken var sval å skön.dubai är inte jättebarnvänligt. eller jo, men det beror på vad man beaktar. du måste åka taxi överallt, glöm bilbarnstol och trafiken är hemsk. mina föräldrar hälsar på min syrra ca två gånger om året och de har råkat ut för två trafikolyckor hittills.shoppingen är nog perfekt nu. det är inte så jobbigt varmt att ta sig runt i karama och i soukerna. stränderna kanske det är lite för kallt för. det beror ju på vad man vill göra.
Stort tack för ditt svar! Jättebra att höra från någon som verkligen är på plats (eller som känner någon på plats).

Ok, vi ska ju åka inom två veckor, så kanske man kan dra slutsatsen att det inte hinner bli särskilt mkt varmare. Frågan är nu bara om det är lika "illa" på Kanarieöarna...