Vad kostar era tonåringar?
Jag blir så sorgsen över tonårsdotterns syn påpengar.Det är bara dyra saker som räknas,Ett fynd för henne är inte att hitta något billigt eller på rea, det är när man köpt något riktigt dyrt. En jacka är inte värd att ha på sig om den inte kostat en tusenlapp. Alla andra har naturligtvis laptops,egna platt-TV, senaste mobilen mm. Hon anser att det är en mänsklig rättighet att kunna köpa pizza ute flera dagar i veckan, Vi är inte rika och har ingen möjlighet att ge henne dyra kläder mm.Våra semestrar går inom sveriges gränser. Tyvärr vet jag att många av hennes kompisar är i mina ögon bortskämda. De byter mobiltelefoner ofta och får ofta pengar av sina föräldrar när deras tagit slut. Vilket gör att min dotter tycker att vi är snåla. "Alla andras föräldrar betalar ju....". Det hjälper inte att förklara att vi inte har råd helt enkelt. Jag tycker att det är så sorgligt att allt bara handlar om pengar. Hur mycket är man egentligen "skyldig" att se till att de har? Hon har studiebidraget att förfoga fritt över men det räcker bara i typ två dagar. Så tankar vi hennes mobil. Busskort har hon genom skolan..Jag tycker absolut inte att hon har det "dåligt", Hur mycket lägger ni på era tonårsbarn? Vad anser ni är rimligt ättde har??