• mrs someone

öppna förskolor/verksamheter i lund?

Jag är en blyg mamma till en dotter på 2 år. Hon ska börja dagis till hösten. Det skulle nog vara bra för henne att träffa andra barn men eftersom jag är rätt blyg av mig så är det svårt. Kanske öppna förskolan eller någon öppen verksamhet tex kyrkan är lättare. Vi bor rätt nära Maria Magdalena kyrka. Nu vet jag ingenting om dessa. Vet ni? Vad är era erfarenheter av dessa här i Lund? Jag är inte religiös av mig alls men om det hjälper dottern så kanske.

Tack

• Svar på tråden öppna förskolor/verksamheter i lund?
  • Puffy75

Maria Magdalena är väl vid Östra Torn??? Ett tag sen jag lämnade Lund men bodde där när jag hade barn upp till ca 1½ års ålder. Var på babykafé och öppen förskola i kyrkan där och den var SUPER!
    Det gör inget att du är blyg väldigt trevilg personal som möter upp och sen ger det sig av sig själv. Sångverksamhet och fika kombinerat med lek. Kan verkligen rekommendera det - både för dig och barnet!

• Erica X

Min kusin går med sina barn på Söderlek, en öppen förskola, och han tycker att förskolläraren som jobbar där är jätteduktig och trevlig.

• mrs someone

Funderar på om ni känner till någon idrottsverksamhet i Lund, för 2-3 åringar och uppåt. Typ fotboll, rytmik osv.
    Eller nån bra verksamhet på nåt studieförbund.
    Tack

• Erica X

Min brorson som är fyra år ska börja spela tennis nu i vår på LUGI. Ska fråga brorsan om han känner till nåt annat.

• Puffy75

Tidigare hade friskis & svettis nåt som de kallade hoppis & skuttis.
    Rytmik vet jag har funnits någonstans på klostergården.

• formbar

Rekommenderar Gerdahallens familjegympa på lördagar, för barn mellan 2 och 5 år, antingen kl 9 eller 10.

• formbar

Öppet hus i St Hans kyrka på onsdagar kl 10-12 var också toppen, åtminstone sist jag var föräldraledig. Samma sak där: inga problem om man är blyg av sig - de är superduktiga på att "få in en i gruppen". Och jag kan inte tänka mig att det är ett hinder att man inte är med i svenska kyrkan.

Svar på tråden öppna förskolor/verksamheter i lund?