• Anonym

Kan man få en snygg kropp enbart genom raska promenader?

Jag har perfekt vikt och vill alltså inte tappa massa kilo. Utan jag vill bli fastare och snyggare i kroppen helt enkelt. Men nu finns det absolut ingen möljighet att träna på gym. Har 2 barn och den minsta är bara 1 månad och ammas. Så gym blir det när jag kan vara borta en längre stund. 

Man kan inte se att jag har fått barn, så andra tycker säker inte att jag behöver träna. 
    Men vad tror ni om 1timmas rask promenad med barnvagnen 4 dagar i veckan. Kan det ge några resultat?
  • Svar på tråden Kan man få en snygg kropp enbart genom raska promenader?
  • Jezamine

Ja äter du rätt mat så kommer vikten att rasa iaf.Särskilt som du ammar.

• hemlig02

Jag tror tyvärr inte att kroppen blir fastare och mer välformad av promenader.....

Men kan du inte köpa lite hantlar, en pilatesboll och gummiband att träna med hemme istället då? Armhävningar och sit-ups är inte heller fy skam!

• Tjoflöjt

Om du inte vill gå ner i vikt utan bli fastare i musklerna är det ju någon form av styrketräning som gäller. Raska promenader ger mest konditionsträning. Om jag vore dig skulle jag börja med pilates, det ger en jättefin kropp. Antingen tar du några lektioner "på lokal" och fortsätter hemma, eller så köper du en DVD. Windsor pilates har jag, och den funkar kanonbra.

• Micke54

Nej du går av dig vikt om du promenerar det kommer inte ge dig muskler. Kör styrka hemma när barnen sover om du inte kan ta dig till gymet.

• Anonym

Det var det jag tänkte, att jag snarare kommer att gå ner i vikt. Och mina 45kg behåller jag gärna :) Då får det bli träning hemma. Får ordna någon bra träningsvideo. Tradera funkar alltid

• Burberry

Som de andra sa, krävs styrketräning till det.

Och oftast en hel del också för att få resultat. På den tiden jag hade skitsnygg kropp så tränade jag styrketräning 6-9 h i veckan, löpning 2 gånger i veckan och cykling/skidåkning 1 gång i veckan samt aeribic 45 minuter i veckan. Så krävs en hel del jobb att vara riktigt fast i kroppen och ha tvättbrädsmage.

Köp hem hantlar, gympamatta och eventuellt nån maskin och kör dina träningspass när barnen sover.

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • Anonym

i alla fitnessbloggar så kan du läsa att det som gör kroppen fast är faktiskt promenad, gymmet gör inget för det om du inte tränar ihjäl dig. Men faktiskt, hur otroligt det än låter så är det promenad som gäller! synd att folk som svarar när dom inte vet någonting!

• Jezamine
    Anonym skrev 2010-01-08 21:51:17 följande:
    i alla fitnessbloggar så kan du läsa att det som gör kroppen fast är faktiskt promenad, gymmet gör inget för det om du inte tränar ihjäl dig. Men faktiskt, hur otroligt det än låter så är det promenad som gäller! synd att folk som svarar när dom inte vet någonting!
    Man skall inte tro allt man läser i bloggar
  • Anonym

nej det vet jag, men jag pratar om erfarenhet och följde en blogg som jag gick efter, och ja, jag blev fastare av mina promenader.

• Jezamine
    Anonym skrev 2010-01-08 21:59:48 följande:
    nej det vet jag, men jag pratar om erfarenhet och följde en blogg som jag gick efter, och ja, jag blev fastare av mina promenader.
    En person alltså? Ja det var ju inte så mycket.
Svar på tråden Kan man få en snygg kropp enbart genom raska promenader?