recept på skaldjurspasta?
Har tänkt göra nån form av pasta med skaldjur till middag ikväll men hittar inget bra recept. nån som har något gott?
Har tänkt göra nån form av pasta med skaldjur till middag ikväll men hittar inget bra recept. nån som har något gott?
2 lökar
1 burk creme fraiche
senap
dill
salt o peppar
Hacka löken, fräs i kastrull. I med resten koka ihop lite. Ev använd mer CF om det blir för lite sås liksom.
I med valfria skaldjur - låt det bli varmt! KLART! (obs koka inte efter att skaldjuren gått i, då kan de bli sega o tråkiga)
Servera med valfri pasta och en god sallad!
Jag brukar fräsa en pressad vitlöksklyfta sen lägga i en burk cr.fraiche, en dutt sambal olek och ganska mkt hackad persilja. Låt koka upp ta sedan av värmen o häll i en burk avrunna kräftstjärtar o låt de bli varma. Servera med nykokt färsk pasta! Mums!!
Fräs purjolök och paprika som du skurit i tunna skivor. Häll över creme fraiche saffran och tomat, koka lätt. servera med färsk pasta och blanda i avrunna kräftstjärtar. Hur enkelt och hur gott som hellst!
tack så mycket, allt lät jättegott verkligen. får se vilket recept det blir, måste kolla vad jag har i kylen först
Lite sent för ikväll kanske, en här är min favorit
jag brukar göra följande:
2 burkar creme fraiche (tycker det blir för lite sås annars) eller motsvarande
1 gul/röd paprika
1 stor lök eller 2 små
ca 3msk sweet chili
salt
peppar
1-2 matskedar limesaft
ca 3-4 vitlöksklyftor
i burk kräftstjärtar
hacka lök och pressa vitlöken och fräs. sen i med hackad paprika och stek en stund. häll i creme fraiche, sweet chili och limesaft och lite kräftspad. koka ihop. smaka av. salta och peppra om så behövs. i med kräftstjärtarna (jag brukar dela de på mitten).
SUPERgott!!