• carrobarro84

recept på skaldjurspasta?

Har tänkt göra nån form av pasta med skaldjur till middag ikväll men hittar inget bra recept. nån som har något gott?

• Svar på tråden recept på skaldjurspasta?
  • HaltaLotta

2 lökar
    1 burk creme fraiche
    senap
    dill
    salt o peppar

Hacka löken, fräs i kastrull. I med resten koka ihop lite. Ev använd mer CF om det blir för lite sås liksom.
    I med valfria skaldjur - låt det bli varmt! KLART! (obs koka inte efter att skaldjuren gått i, då kan de bli sega o tråkiga)

Servera med valfri pasta och en god sallad!

Bra mycket bättre än andra, 1vuxen2barn.wordpress.com
  • Boppi

Jag brukar fräsa en pressad vitlöksklyfta sen lägga i en burk cr.fraiche, en dutt sambal olek och ganska mkt hackad persilja. Låt koka upp ta sedan av värmen o häll i en burk avrunna kräftstjärtar o låt de bli varma. Servera med nykokt färsk pasta! Mums!!

• fågelfelix

Fräs purjolök och paprika som du skurit i tunna skivor. Häll över creme fraiche saffran och tomat, koka lätt. servera med färsk pasta och blanda i avrunna kräftstjärtar. Hur enkelt och hur gott som hellst!

• carrobarro84

tack så mycket, allt lät jättegott verkligen. får se vilket recept det blir, måste kolla vad jag har i kylen först

• Googels

Lite sent för ikväll kanske, en här är min favorit

Ört-och vitlöksräkor
    ---------------------
    Räkor
    Olivolja
    Vitlök 
    Färska eller frysta örter (typ italienska eller provencalska, eller bara basilika, oregano eller timjan tex) 
    Salt & peppar
    Spagetti
    Fetaost (kan uteslutas om man inte gillar det)
    Fräs vitlöken och örterna i en ordentlig skvätt olivolja. Tillsätt räkorna strax innan servering så att de blir varma men ej sega.
    Koka spagettin och häll den avrunna spagettin i stekpannan med räkorna och blanda. Servera med tärnad fetaost och eventuellt vitlöksbröd.
  • Zelmilainen

jag brukar göra följande:

2 burkar creme fraiche (tycker det blir för lite sås annars) eller motsvarande
    1 gul/röd paprika
    1 stor lök eller 2 små
    ca 3msk sweet chili
    salt
    peppar
    1-2 matskedar limesaft
    ca 3-4 vitlöksklyftor
    i burk kräftstjärtar

hacka lök och pressa vitlöken och fräs. sen i med hackad paprika och stek en stund. häll i creme fraiche, sweet chili och limesaft och lite kräftspad. koka ihop. smaka av. salta och peppra om så behövs. i med kräftstjärtarna (jag brukar dela de på mitten).

SUPERgott!!

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden recept på skaldjurspasta?