• FinastE2010

Stora/mörka vårtgårdar efter förlossning?

Ja mina bröst ser näst intill ut som innan, lite svullna och ådriga bara och ytterst lite större vårtgårdar men det är så lite så inget som stör mig..

Undrar om de som får det brukar få det redan under graviditeten eller är det efter förlossningen de blir mörkare och större? Eller kan man "klara sig"? Jag har gjort en bröstförstoring för 5 år sedan vet inte om det påverkar åt ena eller andra hållet?

• Svar på tråden Stora/mörka vårtgårdar efter förlossning?
  • Schnooglewookiemush

Efter graviditeten med sonen så blev mina vårtgårdar mörkare, nu under min andra graviditet så har de blivit ännu mörkare. Större också för den delen.

• elinville

Under mina båda graviditeter har vårtgårdarna blivit mörkare och större gradvid under hela graviditeten, äcen bröstvårtan har blivit större. Det är ju för att bebisen ska "hitta" rätt lättare när man ammar. Jag ahr egentligen inte märkt skillnaden förrän plötsligt så här på slutet. Förra gången försvann detta, när vet jag inte...
    Tolkar ditt inlägg som du vill "slippa" mörkare vårtgårdar?

Maja 0707, Bebis 1002
  • elinville

asså...ber verkligen om ursäkt om mitt usla stavande!! Inte lönt att rätta så många fel är där, hoppas ni förstår ändå

Maja 0707, Bebis 1002
  • FinastE2010

Ok. Ja alltså de har ju blivit lite mörkare men inte så farligt.. Det är mer att jag inte vill ha stora vårtgårdar. :p Så därför undrade jag om det oftast kommer redan under graviditeten eller om de "växer till sig" efter förlossningen..

• Humbla

Både förra graviditeten och denna så blev mina vårtgårdar klart större och mycket mörkare. Det försvann när jag fött sonen, men när minns jag inte längre.
    Återstår att se om det gör det denna gång med ;)

Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
  • FinastE2010
    Humbla skrev 2010-01-09 01:09:04 följande:
    Både förra graviditeten och denna så blev mina vårtgårdar klart större och mycket mörkare. Det försvann när jag fött sonen, men när minns jag inte längre. Återstår att se om det gör det denna gång med ;)
    Okej så då blev de alltså så under graviditeten och inte EFTER förlossningen?

Hoppas jag klarar mig då, haha, ytlig som man är {#lang_emotions_dreamer}
  • Mimmi P

Mina blev större och mörkare under graviditeten. Men nu 10 månader efter förlossningen ser de ut som innan igen.

Svar på tråden Stora/mörka vårtgårdar efter förlossning?