Fasta-farligt?
är det farligt att fasta i ett dygn då man är gravid (v25)?
är det farligt att fasta i ett dygn då man är gravid (v25)?
Ja, bebisen behöver näring.
jo men eftersom barnet tar näring först så borde barnet må bra så länge som jag mår bra. det kan väl inte hända ngt med barnet?
Om man fastar sunt och dricker juicer som innehåller allting som man behöver, så är det givetvis ingan fara.
När du säger fasta innebär det även att inte dricka någon form av vätska? Jag hde då inte vågat fasta när jag e gravid. Vet inte om det e farligt eller inte men jag tror ju inte att det kan vara "bra". Men som sagt det e bara vad jag tror.
nej nej... jag menar att pga religiöst syfte fasta = varken äta eller dricka, inte stoppa ngt i munnen på 24 timmar.
Om man bantar/fastar under graviditet eller amning, så ställer kroppen in sig på svält å lagrar istället allt fett den kan komma åt.
Ät bara sunt å inte mer än vanligt, så kommer barnet att ta det den behöver å du inte gå upp så mycket i vikt.
Rådgör med din BM innan du börjar iaf.
Ingen bra idé alls det..
Varför i hela världen ska du fasta med liten i magen??
Det låter inte alls hälsosamt men det e bara min spontana känsla...Prata med dig barnmorska innan du gör nåt iaf....
mammafia- jag pratar inte om att banta över huvudtaget. jag talar inte om sund kost eller inte utan min religion påbjuder att jag en viss dag per år ska fasta i 24 timmar. och vad jag undrar om är inte kostråd utan om ngt kommer hända barnet under de 24 timmar jag absolut inte intar någon form av föda.