• sanna88a

gå från ljusblond till mörkblond

är det lätt för frisören att fixa det? måste håret färgas rött först? eller räcker det med en färg?
    kan man göra det fast man blekte håret veckan innan? (utväxten)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 18:05
    ska till frissan imorrn, och hon skulle lägga i slingor, för det skulle bli bäst så enligt henne.
    jag sa til henne att jag inte vill att det blir tigerrandigt, och på henne lät det som att det inte skulle bli det, för hon skulle lägga i många slingor.

nån frisör här, som tror att det kommer bli bra? har typ vitt hår nu, men lite olika skiftningar..och min naturliga hårfärg som jag vill få, är mörkblond.

• Svar på tråden gå från ljusblond till mörkblond
  • sanna88a

finns det ingen som vet?:/

• Bobby77

Ja såklart det går, min syrra gjorde det för några veckor sen och det blev skitbra. Jag gjorde samma sak i samma veva och det blev mindre bra, frisören informerade mig inte om att hon hade svårt att göra det jag ville och tog till försiktighetsåtgärder som hon sa så att håret inte skulle bli grönt (?). Och resultatet blev mörkbrunt vilket jag inte ville ha. Så kolla noga med frisören så den förstår vad du menar och kan uppnå det.
    På min syrra hade hon lagt i mörkblonda slingor lite överallt och det blev som sagt bra, ska gå till den frissan nästa gång jag med :)

Har även testat att göra det själv hemma förut men det blev inte bra, det blev grådaskigt..

• sanna88a

ja okej :) dem la inte i nån röd färg innan alltså? har hört att de ska isåfall dämpa håret från att bli grönt.
    men jag vill inte ha slingor, då blir det tigerrandigt..jag är ju vithårig typ.

Bobby77 skrev 2010-01-09 23:33:38 följande:
    Ja såklart det går, min syrra gjorde det för några veckor sen och det blev skitbra. Jag gjorde samma sak i samma veva och det blev mindre bra, frisören informerade mig inte om att hon hade svårt att göra det jag ville och tog till försiktighetsåtgärder som hon sa så att håret inte skulle bli grönt (?). Och resultatet blev mörkbrunt vilket jag inte ville ha. Så kolla noga med frisören så den förstår vad du menar och kan uppnå det. På min syrra hade hon lagt i mörkblonda slingor lite överallt och det blev som sagt bra, ska gå till den frissan nästa gång jag med :) Har även testat att göra det själv hemma förut men det blev inte bra, det blev grådaskigt..
  • Bobby77

Nej ingen röd färg utan de la bara slingor men inte på ett randigt sätt, det smälte in. Det kanske helt enkelt inte är så lätt fixat, men rätt frisör borde kunna :)

• sanna88a

Ja man tycker det =) ska rådfråga på måndag och se :)

Bobby77 skrev 2010-01-10 00:03:39 följande:
    Nej ingen röd färg utan de la bara slingor men inte på ett randigt sätt, det smälte in. Det kanske helt enkelt inte är så lätt fixat, men rätt frisör borde kunna :)
  • Bebbe2006

Håret behöver förpigmenteras för att inte bli grönt, det är därför man lägger i en röd ton.

Sedan har frisörerna speciella medel för dethär, och det är inte omöjligt för dem att färga ditt hår.

Bra att du inte försöker att göra det hemma, för då kan det gå åt skogen. Även om man vet vad man sysslar med så är det en annan typ av produkter man köper ute i handeln.

Din frisör kommer att fixa det!

• sanna88a

det avr som jag trodde då, att man måste lägga i en röd ton först.

men om jag sedan skulle ångra mig och vilja ha liiite blonda slingor i håret, skulle det gå då? då skulle väl mitt hår se ut som svinto till sist.

jag är jättenervös inför detta. Men jag vill sluta bleka håret, det sliter så mycket. plus att jag är så blek i övrigt så mitt vita hår får mig egentligen att se sjuk ut.

Bebbe2006 skrev 2010-01-10 01:52:21 följande:
    Håret behöver förpigmenteras för att inte bli grönt, det är därför man lägger i en röd ton. Sedan har frisörerna speciella medel för dethär, och det är inte omöjligt för dem att färga ditt hår. Bra att du inte försöker att göra det hemma, för då kan det gå åt skogen. Även om man vet vad man sysslar med så är det en annan typ av produkter man köper ute i handeln. Din frisör kommer att fixa det!
  • jelina
    sanna88a skrev 2010-01-10 10:57:38 följande:
    det avr som jag trodde då, att man måste lägga i en röd ton först. men om jag sedan skulle ångra mig och vilja ha liiite blonda slingor i håret, skulle det gå då? då skulle väl mitt hår se ut som svinto till sist.jag är jättenervös inför detta. Men jag vill sluta bleka håret, det sliter så mycket. plus att jag är så blek i övrigt så mitt vita hår får mig egentligen att se sjuk ut.
    jag färgade från ljusblond till mellan/mörkblond i måndags, i och med att mitt hår var blonderat innan tog jag till mig av rådet att lägga i rödaktiga pigment innan jag färgade till den färg jag var ute efter. för mig funkade det kanon att göra så, vet inte om jag hade behövt förpigmentera eller ej men resultatet blev som jag önskade!
    förra vintern gick jag direkt från blond till mörkare men då var håret inte blonderat utan naturligt ljusblond, då förpigmenterade jag inte alls och har för mig att jag var nöjd men anade viss "grönska" i vissa ljus... gjorde nog en omfärgning ganska tätt inpå då!

hoppas det blir bra för dig, jag tvekade jättemycket innan jag mörkade mitt men har trivts/trivs kanon i det. blev blond i somras igen men har saknat det mörkare då! lycka till!
  • sanna88a
    jelina skrev 2010-01-10 11:03:51 följande:
    jag färgade från ljusblond till mellan/mörkblond i måndags, i och med att mitt hår var blonderat innan tog jag till mig av rådet att lägga i rödaktiga pigment innan jag färgade till den färg jag var ute efter. för mig funkade det kanon att göra så, vet inte om jag hade behövt förpigmentera eller ej men resultatet blev som jag önskade! förra vintern gick jag direkt från blond till mörkare men då var håret inte blonderat utan naturligt ljusblond, då förpigmenterade jag inte alls och har för mig att jag var nöjd men anade viss "grönska" i vissa ljus... gjorde nog en omfärgning ganska tätt inpå då! hoppas det blir bra för dig, jag tvekade jättemycket innan jag mörkade mitt men har trivts/trivs kanon i det. blev blond i somras igen men har saknat det mörkare då! lycka till!
    Tack för svaret! Ja jag tvekar skitmycket, men jag vill så gärna slippa utväxten och någon gång få ett tjock och fint hår och inte så poröst som jag har nu.
    jag färgade håret svart en gång, då ångrade jag mig. så jag är lite rädd var det här ska sluta :/
  • jelina
    (Natural & Easy 536 Macadamia Gyllenblond använde jag för att förpigmentera håret och sedan Schwarzkopf Essential Color, mellanblond men minns inte exakt vad den hette, för att få den färg jag ville ha )
  • jelina
    sanna88a skrev 2010-01-10 11:07:33 följande:
    Tack för svaret! Ja jag tvekar skitmycket, men jag vill så gärna slippa utväxten och någon gång få ett tjock och fint hår och inte så poröst som jag har nu.jag färgade håret svart en gång, då ångrade jag mig. så jag är lite rädd var det här ska sluta :/
    vet vad du menar, satan vad det sliter på håret, mitt har stundtals varit som tuggummi! men det blir bra mycket fräschare när man slutar blondera, märkte skillnad ganska fort på mitt hår! hoppas du blir nöjd, lycka till!
  • sanna88a
    jelina skrev 2010-01-10 11:10:37 följande:
    vet vad du menar, satan vad det sliter på håret, mitt har stundtals varit som tuggummi! men det blir bra mycket fräschare när man slutar blondera, märkte skillnad ganska fort på mitt hår! hoppas du blir nöjd, lycka till!
    TAck så mycket :)
  • sanna88a

jag var hos frisören nyss, och hon sa att det skulle bli bättre om hon lade i slingor till att börja med. jag sa att jag inte ville bli randig i håret, och det lät väl som att det skulle jag inte bli, eftersom hon skulle lägga i många slingor.

jag är skitnervös nu. tänk om det blir fult?

• sanna88a

någon frisör här som vet om de kommer bli bra, alltså om man kan undvika att det blir randigt.

Svar på tråden gå från ljusblond till mörkblond