• Svar på tråden Vill du veta villken ögonfärg ditt barn får?
  • challis777
    Hannah76 skrev 2010-01-09 17:52:14 följande:
    Det stämmer inte för nåt av våra barn = )
    Hur  blev det då?
  • Hannah76

Den ena fick gröna och den andre blå, vilket båda hade låga procent.
    Jag hade ju velat ha ett barn med vackra bruna ögon = )
    (Dock så tycker jag att mina barn är väldigt fina i sina ögonfärger)

• April Mamma

kommer inte in på länken...

Men jag trodde att barn nr 1 skulle få mina bruna ögon,men fick pappans blåa. Fina dom också =)
    Barn nr 2 är bara 6 mån och färgen kan ju ändras men han har bruna =)

• LyckligtSlut

Vi kan tydligen ENDAST få blåögda barn enligt detta. Skumt ändå, då morfars mor har bruna ögon och mor och syster har gröna! Då borde det ju finnas någon chans till bruna, typ 1 %!

• fancyface flisan

stämde på mina barn bruna o nu den som ligger i magen skulle få blå efter pappa. men den ända isf. så vi får se om d stämmer. då blir maken iaf glad

• April Mamma
    April Mamma skrev 2010-01-09 18:02:27 följande:
    kommer inte in på länken... Men jag trodde att barn nr 1 skulle få mina bruna ögon,men fick pappans blåa. Fina dom också =) Barn nr 2 är bara 6 mån och färgen kan ju ändras men han har bruna =)
    Nu kom jag in på länken..

40% blå och 50% brun. Stämde ju rätt bra =)
  • ming

Det är rätt lustigt att det inte funkar att kalkylera med två föräldrar med blåa ögon och en själv med gröna ögon...

• Kajak

Jaa det stämmer bra med oss.

Barnen har blåa ögonen (som jag) men jag hade hoppas på att någon av barn ska få pappans ögonfärg.
    Han har...vad heter det nu igen... nåt med mel...

Hans ögonfärg ändrar färg beror på hans humör.
    Är han riktigt glad/lycklig = grönt
    Är han på normal humör =  blå
    Är han riktigt ARG/förbannad = mörkgrå/svart

Kan säga att det är otäckta att se honom i ögonen när han var jättearg!

• Platano

6,6% blå ,26,6%  gröna och 66,6%  bruna. Ska bli spännande att se hur det blir
    Förlåt att inlägget blev med fetstil, kunde inte ta bort det.

• Platano
    Platano skrev 2010-01-09 23:30:29 följande:
    6,6% blå ,26,6%  gröna och 66,6%  bruna. Ska bli spännande att se hur det blir Förlåt att inlägget blev med fetstil, kunde inte ta bort det.
    Haha det blev inte med fetstil när det skickats..
  • shopahollic

37,5% blå, 12,5% gröna och 50% bruna. jag har bruna och sambon har blå, dottern fick blå.
    Ingen i familjen har dock grönt så jag vet inte hur det kan komma sig att det är 12,5% chans för det.

:)
  • AnnaH
    Kajak: Melerade... som jag. Jag brukar kalla dem "moodeyes". Pappa har samma och honom tittar jag helst inte heller i ögonen när han är arg för då är de läskigt mörka.
    ♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • gulligavera

Min man är brunögd och jag blåögd, enligt testet har vi
    50% chans för brunögda barn, 37,5% för blåögda och 12,5% för grönögda.

Vi har två döttrar varav båda är blåögda, väntar nu trean så det ska bli
    spännande.

• Kajak
    AnnaH skrev 2010-01-09 23:40:53 följande:
    Kajak: Melerade... som jag. Jag brukar kalla dem "moodeyes". Pappa har samma och honom tittar jag helst inte heller i ögonen när han är arg för då är de läskigt mörka.
    Ja just det.. Melerade... Tack ska du ha.

Skönt du förstår exakt vad jag känner mig när jag tittar in i min mans ögonen!
  • Lee76

Vi fick 50/50%. Lite roligt för vi har två barn, en med blåa ögon och en med gröna.

• Asereht

Fick 50/50 på både blå och gröna ögon hos barnen. Lustigt nog har alla barnen blå ögon utom ett som har grå. Min mor har grå ögon men det kunde man inte välja så jag fick köra på närmsta färg som då blev blå.

Jag är rätt så säker på att kommande bebis också får blå.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Mölndalstjej 83

Intressant, jag hade glömt från biologilektionerna hur det fungerade. Jag och min man har tydligen 100% på blåögd eftersom vi båda är det själva. Men vi har varsin brunögd förälder och vi har grön-ögda syskon. Hoppas barnet får blåa ögon då, annars är det något som blivit fel (skämt)

Svar på tråden Vill du veta villken ögonfärg ditt barn får?