• Anonym

Jag tror att jag är chipsberoende!!!

Ett tips för att få chipsen lite nyttigare så det inte ska kännas så farligt att äta de och du kommer inte orka äta lika mycket är att göra hemgjorda. Du kommer inte orka göra lika många vilken slutar med att du äter mindre av de, det blir mycket billigare och nyttigare. Kanske värt att prova det?

• Anonym

Urs jag känner igen mig själv!! Problemet e att jag e enormt överviktig!! Har inte ätit onyttigt innan men ändå varit överviktig. Har de generna plus ngn jäkla hormonfel. Sedan ett år tillbaka blev jag chipsberoende! Försökte mig på LCHF o det gick bra men sen föll jag dit på chipsen! Försöker verkligen skärpa mig men det e chips jag e sugen på om jag e sugen på något alls. Annars äter jag hur nyttigt som helst! Blir tokig!! Snart ska jag börja på med LCHF igen o denna gång bara MÅSTE jag klara det! Undrar vad jag ska "ersätta" chipsen med! Något som e salt! Har försökt med creme fraiche, rödlök o räkor... det funkar någon gång men.. Någon som har tips??!

• Anonym

Det låter jä'ttejobbigt, jag är likadant, men med ALLT onyttigt, ungefär. Mer åt det söta hållet dock. Vad jag funderar på är om du kan ha någon sorts saltbrist eller brist på något annat? Jag tycker att du ska gå till en läkare och undersöka sköldkörteln och dina värden på mineraler och annat.

• Anonym

LCHF är en diet där man knappt äter några kolhydrater bland annat. Chips går alltså bort pga för mycket kolhydrater = potatisen plus all glutamat o fel fettsorter!

• Anonym

Jag gråter av skratt, du anser alltså att du inte kan unna dig lite chips för att du hhmm ser fram emot tillfället som du arrangerar för avkoppling ? hahahahahahaha
    Trots att du verkligen inte lider av ditt så kallade "missbruk" och håller idealvikten så anser du att det är "gift"?
    För guds skull människa, lev ditt liv så som du mår bra av och sluta upp med skitet du håller på med.

• Anonym
    katta4 skrev 2010-01-12 00:19:20 följande:
    Men det är väl uppenbart att man inte mår bra om man går och tänker på ett enda livsmedel under en stor del av sin vakna tid och att man inskränker sitt sociala liv till förmån för tvångsmässigt ätande?
    "skapar" man sig ett missbruk så finns det en risk att man inte mår bra av den.
    Om an däremot omvandlar sitt "missbruk" till nått mer lätthanterligt som en påse chips framför en bra film så blir det lite nog lite mer lättsmält :D
  • Anonym

Jag är chips narkoman. Äter 300 gram varje kväll...

• Anonym

Önskar TS all lycka till med sitt beroende, för beroende är det allt.

Vad skulle du tycka om att börja dippa gurkstavar, morötter, blomkål och andra nyttigheter istället för chips?

Svar på tråden Jag tror att jag är chipsberoende!!!