• m1984

så nervös inför äggdonation

Mahoc skrev 2010-01-18 11:35:16 följande:
      Jag har precis som dig en ärftlig sjukdom och har av den anledningen valt äggdonation. Jag har gjort min ÄD i Sverige och inte betalt något. Blev gravid efter fjärde insättningen och har nu en dotter som inte bär på min sjukdom.  Är du under åldersgränsen i ditt landsting tycker jag att det är något du ska överväga. Köerna är förstås längre men vi löste det genom att ha en egen donator, vi behövde bara vänta de sex månade som smittskyddsproverna tog. Lycka till  
    Hej! Jag undrar gur du kan ha gjort fyra försök och inte betalat något? Vi får två försök av vårt landsting sedan får vi betala själva.... 
  • m1984
    Mahoc skrev 2010-01-22 22:06:02 följande:
    Hm, ja för donatorn var det ju bara ett äggplock. Det blev så många ägg att det har räckt till våra fyra försök. Jag antar att det är olika regler i olika landsting. Vi har nu  ägg kvar i "frysen" och funderar nu på syskonförsök men då får vi betala själva. 
    Vi kommer få max två försök betalda. Sedan får vi betala själva. Men det spelar inte så stor roll då det inte handlar om så mycket pengar och i sammanhanget spelar det verkligen ingen roll. Ni gjorde ett "färskt" försök och tre upptiningar?
Svar på tråden så nervös inför äggdonation