Grannen släpper inte in katten fast det är svinkallt ute!
En av våra grannar har skaffat katt. Vi tycker att det är synd om den lille kraken (ca 1 år gammal) för de låter inte katten vara ute och inne som den själv vill.
De har tydligen regler för vilka tider katten får vara inne och annars ska den i princip vara ute jämt (detta har vår dotter fått höra av grannens dotter). Bakgrunden till detta är visst att pappan i familjen är väldigt allergiskt. Jag misstänker även att mamman inte gillar att katten hårar ner (hon är väldigt noga med att det ska var rent och snyggt).
Katten står ofta vid vår dörr eller på vår veranda, jamar och vill bli insläppt. Vi kan tyvärr inte släppa in den eftersom vi själva har två katter som ju inte skulle bli så förtjusta.
Nu är det ju väldigt kallt ute (ca -17 grader) och ändå låter de inte katten vara inne. Häromkvällen stod katten på vår veranda igen och jamade desperat för att den ville in.
De har som ett fodrat "katt-tält" i tyg på sin veranda, där det är meningen att katten ska söka skydd när den är ute, men det kan väl knappast ge tillräckligt med värme i denna kyla?
Jag vet inte om vi är hysteriska, men vi skulle aldrig tvinga våra katter att vara ute i flera timmar om de inte vill, inte när det är så här kallt iaf.
Vad tycker ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-15 12:21
Jag har pratat med grannarna. Det visade sig att de bestämt sig för att sälja katten, då det inte funkade pga allergi i familjen.
Nu hoppas jag att de hittar ett bra hem till den lilla raringen, för det är en jättefin katt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 09:37
Katten har nytt hem sedan någon vecka tillbaka.