Jag vill ha Tvillingar, hur? ;)
Planerar att få barn men jag vill ha tvillingar.
Är det någon som fått oväntade tvillingar naturligt utan att det funnits i släkten?
Planerar att få barn men jag vill ha tvillingar.
Är det någon som fått oväntade tvillingar naturligt utan att det funnits i släkten?
Det blir inte lätt, antingen får du vänta tills du är närmare 40 för då släpper man fler ägg och chansen är större att det släpps 2. Eller om du känner av din ägglossning kanske det släpps 2 nångång, en från varje sida??
Jag har själv en tvillingsyrra och mamma var 40 när vi föddes.
Nä det finns nog inga tips!!
Går inte att planera tvillingar. Om man inte kör med provrörsbefruktning! Men naturligt så blir det eller så blir det inte.
Enkelt uttryckt:
Enäggstvillingar är genetiskt identiska...de kommer ur ett enda ägg som delat sig. De har naturligtvis också samma kön.Tvåäggstvillingar är lika olika som vilka syskon som helst. Kommer ur två separata ägg som släppts samtidigt.Kan ha olika kön.
Enäggstvillingar blir till när modern släpper ett ägg, som befruktas av 1 spermie och som sedan delar sig.
Tvåäggstvillingar blir till när modern släpper två ägg, som befruktas av en varsin spermie. Att släppa fler ägg är ärftligt.
Jag har tvåäggstvillingar. Min farfar hade tvillingsystrar, så jag har det långt tillbaka i släkten.
Men anlaget för tvillingar måste ju "börja" någonstans - så visst finns det chans att få tvillingar även om man inte har det i släkten.
Jag och min syster är enäggstvillingar och våran mamma fick oss när hon bra var 23 :)