• eecc

Vi med endometrios 5

Hej!

Jag skulle verkligen uppskatta om någon hade ett råd eller en åsikt gällande min situation. Just nu är jag väldigt desperat efter någon form av hjälp...

Jag har väldigt länga haft oregelbunden mens med väldigt starka smärtor. Det har pågått i flera år och blev bara värre för varje år som gick. När menssmärtorna kom va jag ALLTID sängliggande jag kunde knappt röra på mig och dåsade bort av smärtorna.. Jag antog att det va normalt att det va så..

För ca 3-4 år sedan började jag nästan varje månad få symptom som liknade urinvägsinfektioner, Fick gång på gång antibiotika trots att jag inte alltid hade bakterier och det hjälpte tillfälligt. 

För ca 1 år sedan började jag få något som liknade menssmärtor även när jag inte hade mens. Jag får ont i magen vad jag än äter och dricker (utom vatten och soppa). Har ont i magen dygnet runt (har inga allergier, vitaminbrister eller något liknande). Har i några år varit förstoppad, jag har aldrig en fungerande mage och har nu i 6 månader blödit från ändtarmen. Har från och till haft blödningar i urinet också. Varje månad blir bara värre och värre. För ca 3 månader sedan åkte jag in akut för att jag hade sånna otroliga smärtor att jag inte kunde stå på benen, jag kuned inte gå på toa för att göra varken det ena eller andra. Alvedon, ipren, becutan hjälper inte. Har fått Citodon av mamma men det hjälper endast lite. En månad senare va jag inne igen, jag blev hemskickad efter att ha gjort röntgen och en ytlig undersökning hos gyn. ^Åkte in igen dagen därpå och samma sak hände. Samma dag senare mot kvällen fick ambulansen komma för då var jag helt borta.

Vad säger läkaarna?
    De har varit inne i blåsan och kollat och inget finns. Har testat p-piller. Har haft 2-3 läkare som bara nämnt endo men ingen som tyckt att man ska gå vidare och testa det. De säger att det är helt normalt att som tjej ha ont. 

Hur har ni gjort? Känner ni att ni inte blivit tagna på allvar innan ni fått diagnos?

Svar på tråden Vi med endometrios 5