biologiskaklockan skrev 2010-08-30 09:49:46 följande:
Ni som har endo hur är er pms?
Är den oftare än hos normala?
Jag har inga pms-besvär. Det enda jag känner av är den förbannande smärtan från endometriosen och ibland migrän.
pindile skrev 2010-08-30 20:48:43 följande:
Jaha, va på gyn....men blev skickad direkt till akuten.
fick under natten en propp i benet som spred sig till lungan. Kunde slutat riktigt illa, men som tur var hann jag få behandling i god tid.
Nu måste jag byta behandling mot endon, då jag aldrig mer får äta p-piller eftersom det troligtvis är dom som orsakat proppen.
Jag har nu fått ut cerazette. men i den förpackningen står det ju att man inte frå äta dessa om man har pågående trombossjukdom, vilket jag ju har....
Gynläkaren sa att jag ska kunna äta dessa, men nu är jag så osäker, får ringa medecinläkaren imorgon och dubbelkolla med honom att det är ok.
Nån som har erfarenhet av sånt här med proppar och piller? Usch va nedslående detta var, jag som just hade ställt in mig på att få behandling och att det skulle bli bättre...
Nu fick jag ju mens igår, då jag var tvungen att sluta med pillren direkt efter proppen...och jag säger bara det:FYyyy faaaan vilken mensvärk jag har haft sen igår:( helt sjukt, går lätt att jämföra med förlossningsvärkar:(
Usch! Det var för jäkla tur att du fick hjälp i tid!
Cerazette är väl minipiller? Jag tror att det är mindre risk för proppar med minipiller jämfört med vanliga p-piller men jag är ingen expert. Hoppas att din läkare kan ge dig ett bättre svar.