mummy82 skrev 2011-06-02 20:45:16 följande:
Jag hade zoladex fram till i januari som inte hjälpte ett piss, hade lika ont ändå. Det är ju det där gamla tugget om att så länge man inte har mens så växer det ju iaf inte till sig... Ska ju ev in på en op efter sommaren, kändes lite som att du får ta denna tabl oxå så får vi se om du får mindre ont oxå får du ha den fram till ev op..... Blev inte särskilt klokare på d iofs...
Hormonspiralen skulle ju ha stoppat mensen, men d har den ju inte gjort därav allt detta gulkroppshormon..... så nu är ja ju blödningsfri, men har ju lika jävla ont, så hon menade att Proveran kunde hjälpa till med smärtan....
Känner inte alls till Zoladex... men hur är det med Synarela eller Enanton (heter det så?) som det verkar som att många andra i tråden haft?
Jag hade Suprecur i ett par månader, som skulle vara en ersättning för Synarela, men trots högsta dosen blev jag aldrig helt nedreglerad. När jag bytte till Synarela blev det däremot väldigt skillnad (mkt klimakteribesvär, men inte ont), så det kan ju ibland vara värt att prova andra tyyper av preparat.
Usch. Håller tummarna att du hittar något som passar för dig!